Malarz holenderski, uczeń Pietra van de Veene, członek gildii w Hadze (1640). Był jednym z założycieli konfraterni Pictura, związku malarzy haskich niezadowolonych z działalności gildii św. Łukasza. W latach 1659-1663 stał na czele tej organizacji. Ok. 1670 przeniósł się do Amsterdamu. Artysta pozostawał pod dużym wpływem pejzaży Jana van Goyena i motywów rodzajowych Isaaca van Ostade. Znany jest przede wszystkim jako autor scen rodzajowych z miejskimi targowiskami, zapełnionymi ożywionym tłumem. Artysta malował również sceny rodzajowe i historyczne. Jego prace znajdują się m.in. w kolekcjach petersburskiego Ermitażu, Rijksmuseum w Amsterdamie, Mauritshiusa w Hadze. Zgromadzone w muzeach w Sztokholmie, Rotterdamie i Stuttgarcie obrazy van Beesta również tematycznie nawiązują do jego ulubionych motywów targowych.
olej, deska,
64,5 x 82,5 cm
sygn. p.d.: S. VBeest
Na odwrocie, na górnej listwie ramy naklejka wypełniona atramentem z częściowo czytelną informacją dotyczącą m. in. wymiarów obrazu: „31 ¼ by 22 ½ dag (?) / 32 ¼ by 25 ½ / (napis nieczytelny) / 32 ¾ by 26 d (?) / Ham (?) Zonder halletje.”
Analiza pigmentów dr Pawła Karaszkiewicza.
Malarz holenderski, uczeń Pietra van de Veene, członek gildii w Hadze (1640). Był jednym z założycieli konfraterni Pictura, związku malarzy haskich niezadowolonych z działalności gildii św. Łukasza. W latach 1659-1663 stał na czele tej organizacji. Ok. 1670 przeniósł się do Amsterdamu. Artysta pozostawał pod dużym wpływem pejzaży Jana van Goyena i motywów rodzajowych Isaaca van Ostade. Znany jest przede wszystkim jako autor scen rodzajowych z miejskimi targowiskami, zapełnionymi ożywionym tłumem. Artysta malował również sceny rodzajowe i historyczne. Jego prace znajdują się m.in. w kolekcjach petersburskiego Ermitażu, Rijksmuseum w Amsterdamie, Mauritshiusa w Hadze. Zgromadzone w muzeach w Sztokholmie, Rotterdamie i Stuttgarcie obrazy van Beesta również tematycznie nawiązują do jego ulubionych motywów targowych.