Malarz. Malował przede wszystkim pejzaże, portrety i martwą naturę. W 1917 lub 1918 roku rozpoczął naukę w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie. Był związany z Legionami, gdzie służyli też jego bracia, i z sekcją wydawniczą Naczelnego Komitetu Narodowego. W 1921 roku wykonał obszerny cykl rysunków o tematyce pomorskiej (Grudziądz, Brodnica, Chełmno, Toruń), opublikowanych w formie pocztówek. W latach 1921-1925 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni Wojciecha Weissa i Stanisława Kamockiego. W latach 1926-1929 studiował w Paryżu w Conservatorie National des Arts et Metiers u H. Magny. Inną sferą działalności artysty było emalierstwo (otrzymał brązowy medal w 1928 roku i srebrny w roku 1929 na międzynarodowych wystawach biżuterii w Paryżu). Lata 1930-1938 spędził w Maroku, podróżował do Włoch i Hiszpanii. W 1936 roku odbyła się jego wystawa indywidualna w Paryżu, na której zaprezentował ok. 500 prac. W 1939 roku wrócił do Polski. Sporo prac artysty uległo zniszczeniu podczas Powstania Warszawskiego. Po wojnie tworzył liczne cykle malarskie, poświęcone m. in. tematyce dolnośląskiej i mazurskiej, Warszawie, a także nawiązywał do motywów marokańskich. Był członkiem Grupy Zachęta.
Żywiec jako lokalne miasto handlowe miał prawo urządzania jarmarków i pobierania myta przy przekraczaniu rzeki Soły. Również handlarze jadący tranzytem przez miasto musieli wystawiać w mieście swoje towary. Jarmark w Żywcu odbywał się dwanaście razy do roku na Rynku. Po II Wojnie Światowej zmieniono lokalizację targowicy na zbieg dzisiejszych ulicy Komonieckiego i Al. Piłsudskiego. Właśnie to miejsce zostało namalowane przez artystę z Góry Burgałowskiej. Z ważniejszych obiektów Żywca widocznych na akwareli - warto wymienić konkatedrę Narodzenia NMP ukazaną od strony prezbiterium oraz zamek.
Akwarela, karton; 28,5 x 37,5 cm w świetle passe-partout
Sygnowany p.d.: A.Teslar | Żywiec
Na odwrocie napis w kartuszu: Nr. Kat. 2049 | Antoni Teslar | Warszawa. Podwale 15 m.
4 | "Targ w Żywcu" | akw. 38 x 29
Malarz. Malował przede wszystkim pejzaże, portrety i martwą naturę. W 1917 lub 1918 roku rozpoczął naukę w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie. Był związany z Legionami, gdzie służyli też jego bracia, i z sekcją wydawniczą Naczelnego Komitetu Narodowego. W 1921 roku wykonał obszerny cykl rysunków o tematyce pomorskiej (Grudziądz, Brodnica, Chełmno, Toruń), opublikowanych w formie pocztówek. W latach 1921-1925 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni Wojciecha Weissa i Stanisława Kamockiego. W latach 1926-1929 studiował w Paryżu w Conservatorie National des Arts et Metiers u H. Magny. Inną sferą działalności artysty było emalierstwo (otrzymał brązowy medal w 1928 roku i srebrny w roku 1929 na międzynarodowych wystawach biżuterii w Paryżu). Lata 1930-1938 spędził w Maroku, podróżował do Włoch i Hiszpanii. W 1936 roku odbyła się jego wystawa indywidualna w Paryżu, na której zaprezentował ok. 500 prac. W 1939 roku wrócił do Polski. Sporo prac artysty uległo zniszczeniu podczas Powstania Warszawskiego. Po wojnie tworzył liczne cykle malarskie, poświęcone m. in. tematyce dolnośląskiej i mazurskiej, Warszawie, a także nawiązywał do motywów marokańskich. Był członkiem Grupy Zachęta.
Żywiec jako lokalne miasto handlowe miał prawo urządzania jarmarków i pobierania myta przy przekraczaniu rzeki Soły. Również handlarze jadący tranzytem przez miasto musieli wystawiać w mieście swoje towary. Jarmark w Żywcu odbywał się dwanaście razy do roku na Rynku. Po II Wojnie Światowej zmieniono lokalizację targowicy na zbieg dzisiejszych ulicy Komonieckiego i Al. Piłsudskiego. Właśnie to miejsce zostało namalowane przez artystę z Góry Burgałowskiej. Z ważniejszych obiektów Żywca widocznych na akwareli - warto wymienić konkatedrę Narodzenia NMP ukazaną od strony prezbiterium oraz zamek.