Uczył się w Szkole Rysunkowej J. Kacenbogena w Łodzi. Utrzymywał wówczas kontakty z kręgiem żydowskich artystów skupionych wokół W. Braunera. Studiował krótko w ASP w Monachium. W 1912 przybył do Paryża, gdzie kontynuował naukę w Académie de la Grande Chaumiere. Związał się z grupą artystów z "La Ruche"; przyjaźnił się z Soutinem, Chagallem, Modiglianim, Pascinem i Utrillem. W l. 1920. często przebywał na wsi w południowych rejonach Francji malując pejzaże i sceny rodzajowe. Stężoną ekspresję obrazów z tego okresu pogłębiało dynamiczne prowadzenie pędzla, zróżnicowanie efektów fakturalnych, syntetyczne traktowanie form i bogata gama nasyconych, kontrastowo zestawionych barw. Takie cechy formalne ma też prezentowana wielofiguralna kompozycja "Targ". W swej ekspertyzie Jerzy Malinowski zestawia oferowaną pracę z obrazem "Targ" z 1924 r. publikowanym w monografii Waldemara George`a (Paryż 1932); na podstawie stylistycznych analogii datuje omawiane dzieło na 1924 r.

25
Henryk (Chaim) EPSTEIN (1890 - 1944)

Targ, ok. 1924

olej, płótno, 50 x 74
sygn. l.d.: H. Epstein
na rewersie na krośnie napis: 20 M

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Uczył się w Szkole Rysunkowej J. Kacenbogena w Łodzi. Utrzymywał wówczas kontakty z kręgiem żydowskich artystów skupionych wokół W. Braunera. Studiował krótko w ASP w Monachium. W 1912 przybył do Paryża, gdzie kontynuował naukę w Académie de la Grande Chaumiere. Związał się z grupą artystów z "La Ruche"; przyjaźnił się z Soutinem, Chagallem, Modiglianim, Pascinem i Utrillem. W l. 1920. często przebywał na wsi w południowych rejonach Francji malując pejzaże i sceny rodzajowe. Stężoną ekspresję obrazów z tego okresu pogłębiało dynamiczne prowadzenie pędzla, zróżnicowanie efektów fakturalnych, syntetyczne traktowanie form i bogata gama nasyconych, kontrastowo zestawionych barw. Takie cechy formalne ma też prezentowana wielofiguralna kompozycja "Targ". W swej ekspertyzie Jerzy Malinowski zestawia oferowaną pracę z obrazem "Targ" z 1924 r. publikowanym w monografii Waldemara George`a (Paryż 1932); na podstawie stylistycznych analogii datuje omawiane dzieło na 1924 r.