Plains Indian Shield 382 autorstwa Andy'ego Warhola to jeden z dziesięciu sitodruków w jego portfolio Cowboys and Indians Jako dziecko lat 30. i 40. Warhol dorastał w epoce zachodnich gwiazd, takich jak Lone Ranger, Roy Rogers, Hopalong Cassidy i John Wayne. W młodości fascynowała go romantyka Zachodu kreowana przez filmy; w wieku dorosłym pozostawał zaintrygowany tym gatunkiem, a zachodnia estetyka wywarła wpływ na większość jego dzieł sztuki. Oprócz portfolio „Kowboje i Indianie” Warhol wykazał swoje trwałe zainteresowanie tematyką amerykańską w swojej serii „Mity” , obrazach Elvisa Presleya oraz w filmach takich jak „Koń” (1965) i „Samotni kowboje” (1968).
W portfolio „Kowboje i Indianie” Warhol ilustruje starcie osadników z rdzennymi Amerykanami za pomocą pięciu rycin przedstawiających „Kowbojów” i pięciu przedstawiających „Indian”.
W Plains Indian Shield 382 Warhol szkicuje tarczę w stonowanej palecie kolorów pop: musztardy, turkusu i pomarańczy. Obrysowuje szczegóły zarówno w czerni, jak i bieli, nadając wydrukowi trójwymiarową jakość. Jego projekt tarczy przedstawia dwa bawoły zwrócone ku sobie, z głowami spotykającymi się pośrodku koła oraz jasnopomarańczowego pióra zwisającego z tarczy.
W Plains Indian Shield 382 Warhol przedstawia symbol kultury rdzennych Amerykanów w stylu skomercjalizowanej wersji Zachodu. Warhol kontrastuje ze sobą autentyczność i kinowość, w wyniku czego zapewnia uderzające spojrzenie na portret kultury rdzennych Amerykanów w popularnych mediach.
“Plains Indian Shield” to przykład, jak Warhol łączył kulturę masową z tradycyjnymi tematami w swojej sztuce.
Litografia barwna, papier welinowy, 50 x 35 (arkusz), numerowana ołówkiem 33/125, sygn. pod kompozycją „Andy Warhol”, sucha pieczęć ANDY WARHOL, na odwrocie niebieskie pieczęć z wizerunkiem Warhola i odręcznym podpisem
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiPlains Indian Shield 382 autorstwa Andy'ego Warhola to jeden z dziesięciu sitodruków w jego portfolio Cowboys and Indians Jako dziecko lat 30. i 40. Warhol dorastał w epoce zachodnich gwiazd, takich jak Lone Ranger, Roy Rogers, Hopalong Cassidy i John Wayne. W młodości fascynowała go romantyka Zachodu kreowana przez filmy; w wieku dorosłym pozostawał zaintrygowany tym gatunkiem, a zachodnia estetyka wywarła wpływ na większość jego dzieł sztuki. Oprócz portfolio „Kowboje i Indianie” Warhol wykazał swoje trwałe zainteresowanie tematyką amerykańską w swojej serii „Mity” , obrazach Elvisa Presleya oraz w filmach takich jak „Koń” (1965) i „Samotni kowboje” (1968).
W portfolio „Kowboje i Indianie” Warhol ilustruje starcie osadników z rdzennymi Amerykanami za pomocą pięciu rycin przedstawiających „Kowbojów” i pięciu przedstawiających „Indian”.
W Plains Indian Shield 382 Warhol szkicuje tarczę w stonowanej palecie kolorów pop: musztardy, turkusu i pomarańczy. Obrysowuje szczegóły zarówno w czerni, jak i bieli, nadając wydrukowi trójwymiarową jakość. Jego projekt tarczy przedstawia dwa bawoły zwrócone ku sobie, z głowami spotykającymi się pośrodku koła oraz jasnopomarańczowego pióra zwisającego z tarczy.
W Plains Indian Shield 382 Warhol przedstawia symbol kultury rdzennych Amerykanów w stylu skomercjalizowanej wersji Zachodu. Warhol kontrastuje ze sobą autentyczność i kinowość, w wyniku czego zapewnia uderzające spojrzenie na portret kultury rdzennych Amerykanów w popularnych mediach.
“Plains Indian Shield” to przykład, jak Warhol łączył kulturę masową z tradycyjnymi tematami w swojej sztuce.