Amerykański malarz pochodzenia polskiego mieszkający w Cleveland w Stanach Zjednoczonych. Artysta zaliczany jest do twórców op-artu, chociaż sam nigdy nie lubił tego terminu. W swoich pracach badał wizualne i psychologiczne oddziaływania kolorów, kształtów i wzorów. W 1957 roku ukończył Cleveland Institute of Art, BFA oraz w 1959 roku Carnegie Tech. MFA. Od 1959 roku wykładał na Faculty Cleveland Institute of Art, a od 1963 roku na Western Reserve University. W 1960 roku Mieczkowski wraz z Ernstem Benkertem oraz Francisem Hewittem założył grupę artystyczną Anonima Group (1960-71). Sprzeciwiali się oni skrajnemu konsumeryzmowi oraz dostosowywaniu się artystów i ich sztuki do potrzeb widza. Celem ich twórczości było precyzyjne śledzenie naukowych fenomenów oraz psychologii percepcji optycznej. Działalności malarskiej towarzyszyła także aktywność literacka, w postaci propozycji, projektów i manifestów.

34
Ed (Edwin) MIECZKOWSKI (ur. 1929, Pittsburgh)

Tarcza, 1976 r.

technika własna, asamblaż/drewno, płyta, 86 x 76 x 7 cm
sygnowany i datowany p.d.: `ED. MIECZKOWSKI 76` opisany na odwrociu: `ED MIECZKOWSKI "SHIELD" ` na odwrociu naklejka `Cleveland Center for Contemporary Art`

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Amerykański malarz pochodzenia polskiego mieszkający w Cleveland w Stanach Zjednoczonych. Artysta zaliczany jest do twórców op-artu, chociaż sam nigdy nie lubił tego terminu. W swoich pracach badał wizualne i psychologiczne oddziaływania kolorów, kształtów i wzorów. W 1957 roku ukończył Cleveland Institute of Art, BFA oraz w 1959 roku Carnegie Tech. MFA. Od 1959 roku wykładał na Faculty Cleveland Institute of Art, a od 1963 roku na Western Reserve University. W 1960 roku Mieczkowski wraz z Ernstem Benkertem oraz Francisem Hewittem założył grupę artystyczną Anonima Group (1960-71). Sprzeciwiali się oni skrajnemu konsumeryzmowi oraz dostosowywaniu się artystów i ich sztuki do potrzeb widza. Celem ich twórczości było precyzyjne śledzenie naukowych fenomenów oraz psychologii percepcji optycznej. Działalności malarskiej towarzyszyła także aktywność literacka, w postaci propozycji, projektów i manifestów.