Na odwrocie nalepka z nr 327 [wg inwentarza Jana Szymańskiego z 1948 roku]
Obraz pochodzi ze znakomitej kolekcji paryskiej i posiada ekspertyzę Xaviera Derynga
Jeden z najwybitniejszych modernistycznych rzeźbiarzy i malarzy polskich osiadłych w Paryżu. Pod wpływem filozofii Stanisława Przybyszewskiego tworzył alegoryczno-symboliczne rzeźby i obrazy o tematyce związanej z ludzką egzystencją. Dla stylistyki tych prac znamienne są dynamiczne formy o falistym zarysie i ekspresyjnie zdeformowane twarze-maski. Oryginalną formułę obrazowania wniosły jego "portrety sferyczne" będące połączeniem przestylizowanego wizerunku ludzkiego z ornamentyką i wpisania ludzkiej postaci w gęstą siatkę linii i przecinających się płaszczyzn. Do tej serii portretów należy oferowany wizerunek Tancerki, dzieło wybitne, w którym kobieca postać wyłania się z wirowych rytmów abstrakcyjnej kompozycji a jej rysy stanowią integralną część mozaikowej układanki.
Olej, tektura; 74,5 x 49,5 cm
Sygn. l.d. B.Biegas
Estymacja: 100.000 - 120.000 zł
Na odwrocie nalepka z nr 327 [wg inwentarza Jana Szymańskiego z 1948 roku]
Obraz pochodzi ze znakomitej kolekcji paryskiej i posiada ekspertyzę Xaviera Derynga
Jeden z najwybitniejszych modernistycznych rzeźbiarzy i malarzy polskich osiadłych w Paryżu. Pod wpływem filozofii Stanisława Przybyszewskiego tworzył alegoryczno-symboliczne rzeźby i obrazy o tematyce związanej z ludzką egzystencją. Dla stylistyki tych prac znamienne są dynamiczne formy o falistym zarysie i ekspresyjnie zdeformowane twarze-maski. Oryginalną formułę obrazowania wniosły jego "portrety sferyczne" będące połączeniem przestylizowanego wizerunku ludzkiego z ornamentyką i wpisania ludzkiej postaci w gęstą siatkę linii i przecinających się płaszczyzn. Do tej serii portretów należy oferowany wizerunek Tancerki, dzieło wybitne, w którym kobieca postać wyłania się z wirowych rytmów abstrakcyjnej kompozycji a jej rysy stanowią integralną część mozaikowej układanki.