Rzadka praca artysty z początkowego okresu twórczości, kiedy koncentrował się głównie na scenach z życia społeczności żydowskiej w Łodzi. W 1910 wziął udział w paryskim Salonie Niezależnych. Jego debiutem artystycznym była otwarta 25 IV 1912 przy ul. Piotrkowskiej 9 wystawa prac z życia łódzkich Żydów, sceny rodzajowe, wnętrza synagog i plenery z żydowskich miasteczek. W 1916 wraz z Arturem Szykiem był współzałożycielem i kierownikiem artystycznym Stowarzyszenia Artystów i Zwolenników Sztuk Pięknych w Łodzi. Zachowana stara ramka, na odwrocie naklejka sklepu z przyborami malarskimi J. Nowikowa w Łodzi, ul. Piotrkowska 132 (działał do 1918).
Lit.: I. Gadowska, Żydowscy malarze w Łodzi w latach 1880-1919, Warszawa 2010; J. Tomaszewski, A. Żbikowski, Żydzi w Polsce. Dzieje i kultura. Leksykon, Warszawa 2001.
Olej, fornir, sklejka; wym.: 15 x 9,5 cm;
sygn. p.d.: Behrmann.
Rzadka praca artysty z początkowego okresu twórczości, kiedy koncentrował się głównie na scenach z życia społeczności żydowskiej w Łodzi. W 1910 wziął udział w paryskim Salonie Niezależnych. Jego debiutem artystycznym była otwarta 25 IV 1912 przy ul. Piotrkowskiej 9 wystawa prac z życia łódzkich Żydów, sceny rodzajowe, wnętrza synagog i plenery z żydowskich miasteczek. W 1916 wraz z Arturem Szykiem był współzałożycielem i kierownikiem artystycznym Stowarzyszenia Artystów i Zwolenników Sztuk Pięknych w Łodzi. Zachowana stara ramka, na odwrocie naklejka sklepu z przyborami malarskimi J. Nowikowa w Łodzi, ul. Piotrkowska 132 (działał do 1918).
Lit.: I. Gadowska, Żydowscy malarze w Łodzi w latach 1880-1919, Warszawa 2010; J. Tomaszewski, A. Żbikowski, Żydzi w Polsce. Dzieje i kultura. Leksykon, Warszawa 2001.