przetarcia srebra

W 1862 roku rodzina Kayser z Düsseldorfu, o ugruntowanej już pozycji w branży metalowej, otworzyła nową odlewnię cyny w Bockum, dzielnicy Krefeld. Fabryka założona przez Jeana Petera Kaysera (Britannia - Metall und Alfenide Waaren Fabrik J.P. Kayser in Crefeld), wytwarzała naczynia cynowe wysokiej jakości na masową skalę, a projekty przedmiotów użytkowych pochodziły z pracowni młodszego brata - Engelberta Kaysera (działającego w Kolonii).
W 1902 roku przedsiębiorstwo zmieniło nazwę na J.P.Kayser Sohn, do której to nazwy dodano napis Kayserzinn.
Na początku XX wieku firma odniosła wielki sukces na wystawach światowych w Paryżu (1900r.), Turynie (1902), Düsseldorfie i St. Louis (1904). Promowano tam wyroby z nowego tworzywa: Kayserzinn ( zwanej również Kayser Pewter) - bezołowiowego stopu cyny i srebra. Przedsiębiorstwo swój sukces zawdzięczało nie tylko zastosowaniu nowatorskiego materiału, ale także zatrudnieniu znanych projektantów między innymi: Karla Gayera, Hermana Fausera i Karla Berghofa. Główny nadzór nad ideą artystyczną firmy sprawował Hugo Leven.
Przedmioty sztuki użytkowej wytwarzane w fabrykach Kayserów inspirowane były zarówno organiczną odmianą francuskiej Art Nouveau (za czasów Levena) jak i geometryczną secesją austriacką (Berghof). Idée fixe przedsiębiorstwa było, by przy użyciu metod produkcji masowej, stworzyć również obiekty o wartościach artystycznych - dobrze zaprojektowane, nowoczesne przedmioty codziennego użytku (jak świeczniki, popielniczki, lampy, zlewek, wazony, herbaty i zestawy do kawy) dostępne dla szerokiego kręgu odbiorców. Wszystkie obiekty Kayserzinn są numerowane począwszy od 4000 (1894-5 r.) aż do ostatniego 4999 (1925 r.)
Po śmierci Engelberta, w 1911 roku, zmniejszyło się artystyczne znaczenie firmy J.P.Kayser Sohn. W 1912 firma przekształca się w spółkę partnerską. W tym czasie tylko dwa piece odlewni produkowały wzorce z Kayserzinn, powrócono do stylistyki historyzującej. W 1932 roku fabryka zaprzestała działalności a jej budynki zostały zniszczone w wyniku działań wojennych.
Przedmioty firmy Kayserzinn wykonane w stylu secesji, w okresie zarządzania przedsiębiorstwem przez Engelberta Kaysera, prezentują wysoki poziom artystyczny i do dziś cieszą się dużym powodzeniem na rynku sztuki.


WARUNKI SPRZEDAŻY:
- Zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

PODATKI I OPŁATY:
- Opłata organizacyjna: do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Wynosi ona 18%.
- Droit de suite: przy wybranych i oznaczonych obiektach, do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP.

DOGRYWKA:
Zgłoszenie oferty na 5 minut przed końcem aukcji uruchamia system dogrywki - licznik czasu widoczny w kolorze czerwonym.
W czasie dogrywki obiekt zostanie sprzedany dopiero wówczas, kiedy od ostatniego zgłoszenia upłynie 5 minut i w tym czasie nie zostaną odnotowane inne wyższe oferty.
Każda nowa oferta uruchamia system odliczania 5 minut i oczekiwania na wyższe oferty.

LICYTACJA
Każdy uczestnik aukcji zobowiązany jest zalicytować minimalną kwotą wskazaną przez system aukcyjny.
Istnieje także możliwość podania kwoty wyższej niż minimalne postąpienie. Licytujący może zdecydować:
- czy chce zalicytować wyższą ceną i od razu ma zostać wyświetlona wyższa oferta w licytacji
- czy podana cena stanowi maksymalny limit ceny, ukryty dla innych uczestników, a system będzie automatycznie licytował do wskazanego limitu.

130
Talerz, Niemcy, Krefeld, 1896 J.P. Kayser Sohn

model 4097 wg proj. Hugo Leven (1874-1956)
znak: "KAYSERZINN 4097"
materiał: cyna srebrzona – Kayserzinn
dekoracja z muszli i irysów
śr. 26 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

przetarcia srebra

W 1862 roku rodzina Kayser z Düsseldorfu, o ugruntowanej już pozycji w branży metalowej, otworzyła nową odlewnię cyny w Bockum, dzielnicy Krefeld. Fabryka założona przez Jeana Petera Kaysera (Britannia - Metall und Alfenide Waaren Fabrik J.P. Kayser in Crefeld), wytwarzała naczynia cynowe wysokiej jakości na masową skalę, a projekty przedmiotów użytkowych pochodziły z pracowni młodszego brata - Engelberta Kaysera (działającego w Kolonii).
W 1902 roku przedsiębiorstwo zmieniło nazwę na J.P.Kayser Sohn, do której to nazwy dodano napis Kayserzinn.
Na początku XX wieku firma odniosła wielki sukces na wystawach światowych w Paryżu (1900r.), Turynie (1902), Düsseldorfie i St. Louis (1904). Promowano tam wyroby z nowego tworzywa: Kayserzinn ( zwanej również Kayser Pewter) - bezołowiowego stopu cyny i srebra. Przedsiębiorstwo swój sukces zawdzięczało nie tylko zastosowaniu nowatorskiego materiału, ale także zatrudnieniu znanych projektantów między innymi: Karla Gayera, Hermana Fausera i Karla Berghofa. Główny nadzór nad ideą artystyczną firmy sprawował Hugo Leven.
Przedmioty sztuki użytkowej wytwarzane w fabrykach Kayserów inspirowane były zarówno organiczną odmianą francuskiej Art Nouveau (za czasów Levena) jak i geometryczną secesją austriacką (Berghof). Idée fixe przedsiębiorstwa było, by przy użyciu metod produkcji masowej, stworzyć również obiekty o wartościach artystycznych - dobrze zaprojektowane, nowoczesne przedmioty codziennego użytku (jak świeczniki, popielniczki, lampy, zlewek, wazony, herbaty i zestawy do kawy) dostępne dla szerokiego kręgu odbiorców. Wszystkie obiekty Kayserzinn są numerowane począwszy od 4000 (1894-5 r.) aż do ostatniego 4999 (1925 r.)
Po śmierci Engelberta, w 1911 roku, zmniejszyło się artystyczne znaczenie firmy J.P.Kayser Sohn. W 1912 firma przekształca się w spółkę partnerską. W tym czasie tylko dwa piece odlewni produkowały wzorce z Kayserzinn, powrócono do stylistyki historyzującej. W 1932 roku fabryka zaprzestała działalności a jej budynki zostały zniszczone w wyniku działań wojennych.
Przedmioty firmy Kayserzinn wykonane w stylu secesji, w okresie zarządzania przedsiębiorstwem przez Engelberta Kaysera, prezentują wysoki poziom artystyczny i do dziś cieszą się dużym powodzeniem na rynku sztuki.


WARUNKI SPRZEDAŻY:
- Zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.

PODATKI I OPŁATY:
- Opłata organizacyjna: do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Wynosi ona 18%.
- Droit de suite: przy wybranych i oznaczonych obiektach, do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP.

DOGRYWKA:
Zgłoszenie oferty na 5 minut przed końcem aukcji uruchamia system dogrywki - licznik czasu widoczny w kolorze czerwonym.
W czasie dogrywki obiekt zostanie sprzedany dopiero wówczas, kiedy od ostatniego zgłoszenia upłynie 5 minut i w tym czasie nie zostaną odnotowane inne wyższe oferty.
Każda nowa oferta uruchamia system odliczania 5 minut i oczekiwania na wyższe oferty.

LICYTACJA
Każdy uczestnik aukcji zobowiązany jest zalicytować minimalną kwotą wskazaną przez system aukcyjny.
Istnieje także możliwość podania kwoty wyższej niż minimalne postąpienie. Licytujący może zdecydować:
- czy chce zalicytować wyższą ceną i od razu ma zostać wyświetlona wyższa oferta w licytacji
- czy podana cena stanowi maksymalny limit ceny, ukryty dla innych uczestników, a system będzie automatycznie licytował do wskazanego limitu.