Porcelana typu Imari wytwarzana była w mieście Arita i eksportowana do Europy poprzez port Imari. Wyroby dostosowane były dekoracją i kształtem do gustów europejskich oraz naśladowały wyroby chińskie. Początkowo (w wieku XVII i XVIII) monopol na eksport wyrobów Imari posiadała Holenderska Kompania Wschodnioindyjska. W dekoracji Imari dominują cztery kolory - biel porcelany, kobalt, czerwień żelazowa, uzyskiwana z szafranu, oraz złoto. W motywach ikonograficznych przeważają motywy kwiatowe, elementy świata zwierząt (także mitologicznych) i minerałów. Często obecny jest efekt tkaniny brokatowej. Styl Imari był chętnie naśladowany przez Chińczyków, Delft, Miśnię, Wiedeń czy manufaktury francuskie. Jednak największy wpływ miał na wyroby angielskie, np. dekorację porcelany z Derby czy Staffordshire.
Porcelana, malatury podszkliwne kobaltem i czerwienią, złocenia;
średn. 27,9 cm
Znakowany (?) - kobaltem podszkliwnie pająk.
Porcelana typu Imari wytwarzana była w mieście Arita i eksportowana do Europy poprzez port Imari. Wyroby dostosowane były dekoracją i kształtem do gustów europejskich oraz naśladowały wyroby chińskie. Początkowo (w wieku XVII i XVIII) monopol na eksport wyrobów Imari posiadała Holenderska Kompania Wschodnioindyjska. W dekoracji Imari dominują cztery kolory - biel porcelany, kobalt, czerwień żelazowa, uzyskiwana z szafranu, oraz złoto. W motywach ikonograficznych przeważają motywy kwiatowe, elementy świata zwierząt (także mitologicznych) i minerałów. Często obecny jest efekt tkaniny brokatowej. Styl Imari był chętnie naśladowany przez Chińczyków, Delft, Miśnię, Wiedeń czy manufaktury francuskie. Jednak największy wpływ miał na wyroby angielskie, np. dekorację porcelany z Derby czy Staffordshire.