Hofman (Hofmann, Hoffman, Hoffmann) Vlastimil (Wlastimil) w latach 1895-1899 studiował w krakowskiej SSP pod kierunkiem F. Cynka, J. Malczewskiego,
J. Unierzyckiego i J. Stanisławskiego. Lata 1899-1901 spędził w paryskiej Academie des Beaux-Arts u J.L. Gerôme`a. Od 1901 r. kontynuował naukę w macierzy-stej uczelni w pracowni L. Wyczółkowskiego. Należał do Towarzystwa Artystów Czeskich "Manes" i Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka". Był współzałożycielem Grupy Pięciu i Grupy Zero. Podczas II wojny światowej był w ZSSR, Tel-Avivie i Jerozolimie. Po powrocie do kraju zamieszkał w Krakowie, a następnie przeniósł się do Szklarskiej Poręby. Na jego pracę ogromny wpływ miała symboliczna twórczość J. Malczewskiego. Hofman malował głównie obrazy religijne, sceny rodzajowe, portrety i pejzaże. Jego modelami byli często biedni, prości ludzie, którzy zyskali w jego pracach ponadczasową godność.

4
Wlastimil HOFMAN (1881 Karlin - 1970 Szklarska Poręba)

TAKI MÓJ LOS NA GROBOWCACH SIADAĆ, 1958

Olej, płyta pilśniowa; 60 x 72 cm
Sygnowany pośrodku: Wlastimil | Hofman | 1958
Na odwrociu napis autorski: TAKI MÓJ LOS NA GROBOWCACH | SIADAĆ | JUL. SŁOWACKI Tytuł jest cytatem z "Grobu Agamemnona" Julisza Słowackiego.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Hofman (Hofmann, Hoffman, Hoffmann) Vlastimil (Wlastimil) w latach 1895-1899 studiował w krakowskiej SSP pod kierunkiem F. Cynka, J. Malczewskiego,
J. Unierzyckiego i J. Stanisławskiego. Lata 1899-1901 spędził w paryskiej Academie des Beaux-Arts u J.L. Gerôme`a. Od 1901 r. kontynuował naukę w macierzy-stej uczelni w pracowni L. Wyczółkowskiego. Należał do Towarzystwa Artystów Czeskich "Manes" i Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka". Był współzałożycielem Grupy Pięciu i Grupy Zero. Podczas II wojny światowej był w ZSSR, Tel-Avivie i Jerozolimie. Po powrocie do kraju zamieszkał w Krakowie, a następnie przeniósł się do Szklarskiej Poręby. Na jego pracę ogromny wpływ miała symboliczna twórczość J. Malczewskiego. Hofman malował głównie obrazy religijne, sceny rodzajowe, portrety i pejzaże. Jego modelami byli często biedni, prości ludzie, którzy zyskali w jego pracach ponadczasową godność.