W swojej twórczości Jan Lebenstein często nawiązywał do wyobrażeń o pochodzeniu człowieka, jego zwierzęcej naturze, niemożliwych do wyzbycia się instynktów i popędów. Do swoich dzieł wprowadzał przedziwne kreatury, mogące być zdeformowaną wizją praczłowieka czy przedstawicielem zaginionego plemienia, w którym nie dokonała się pełna ewolucja. Figury te nie są ludźmi, nie są też w pełni zwierzętami. To przedziwne, groteskowe bestie, o ciałach zwierząt, ale często ludzkiej mimice.
Oferowana praca pochodzi z powstałego w latach 1960-1965 Carnet Intime - cyklu dzieł poruszających tematykę seksualności, zwierzęcych popędów i erotycznej fantazji. Tajemnica Zielonego Salonu była poruszana przez artystę wielokrotnie, w różnych technikach. Poza olejem znane są także litografie, czy prace wykonane tuszem i akwarelą będące inną wersją powyższej pracy.
olej, płótno; 131x 97 cm;
sygn. p. d.: Lebenstein 63
na odwrocie napisy autorskie: Lebenstein / Juillet 1963 / "Secret du salon vert" oraz naklejka z galerii Hammerslund z Oslo z datą wystawy: 4 - 20 nov 1965 oraz nr katalogowym: 5
W swojej twórczości Jan Lebenstein często nawiązywał do wyobrażeń o pochodzeniu człowieka, jego zwierzęcej naturze, niemożliwych do wyzbycia się instynktów i popędów. Do swoich dzieł wprowadzał przedziwne kreatury, mogące być zdeformowaną wizją praczłowieka czy przedstawicielem zaginionego plemienia, w którym nie dokonała się pełna ewolucja. Figury te nie są ludźmi, nie są też w pełni zwierzętami. To przedziwne, groteskowe bestie, o ciałach zwierząt, ale często ludzkiej mimice.
Oferowana praca pochodzi z powstałego w latach 1960-1965 Carnet Intime - cyklu dzieł poruszających tematykę seksualności, zwierzęcych popędów i erotycznej fantazji. Tajemnica Zielonego Salonu była poruszana przez artystę wielokrotnie, w różnych technikach. Poza olejem znane są także litografie, czy prace wykonane tuszem i akwarelą będące inną wersją powyższej pracy.