Studiował filologię polską na Uniwersytecie Jagiellońskim w latach 1958-63. Od roku 1962 zajmuje się fotografią, podróżując po wielu krajach. Od 1991 roku jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Piktoralistów z siedzibą w Brukseli. Uprawia portret i pejzaż, a od 1985 wykonuje zdjęcia w technice gumowej, co zaowocowało licznymi wystawami w kraju i zagranicą, m.in. "30 gum z cmentarza Remuh" (Galeria Hadar, 1991), "Dwadzieścia zdjęć z jednego negatywu w technice gumowej" (Galeria ZPAF w Krakowie, 1992), "Pollesch w Atucie GUMY" (Galeria Klubu Fotograficznego "ATUT" w Koninie, 1995), " Konrad K. Pollesch GUMA" (Mała galeria fotografiki ZPAF w Toruniu, 1995.), "Krakowskie zdjęcia w technice gumy" Lwów 2000, "Kilka portretów i prac wykonanych w technice gumowej" (Galeria ZPAF Kraków 2003). Guma, technika fotograficzna wymyślona z końcem XIX wieku przez Francuza Roberta Demachy, jest jedną z technik szlachetnych wykorzystujących światłoczułość soli chromianowych i ich garbujące działanie na pewne żywice organiczne, w tym przypadku na gumę arabską. W latach 1987-90 dokumentował działania teatru CRICOT 2 Tadeusza Kantora. Prace Pollescha znajdują się w zbiorach International Center of Photography i Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Library of Congress w Waszyngtonie, Musee d`Art et d`Histoire we Fryburgu w Szwajcarii, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Łodzi, Muzeum Narodowym we Wrocławiu, Muzeum UJ i Muzeum Fotografii w Krakowie oraz licznych prywatnych kolekcjach w kraju i zagranicą.

11
Konrad K. POLLESCH (ur. 1940)

Tadeusz Kantor z ojcem, 1987 r.

vintage print, fotografia czarno-biała, guma chromowana/papier fotograficzny, 65,5 x 49,5 cm (w świetle passe-partout)
sygnowana i datowana p.d.: `Pollesch 87`

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował filologię polską na Uniwersytecie Jagiellońskim w latach 1958-63. Od roku 1962 zajmuje się fotografią, podróżując po wielu krajach. Od 1991 roku jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Piktoralistów z siedzibą w Brukseli. Uprawia portret i pejzaż, a od 1985 wykonuje zdjęcia w technice gumowej, co zaowocowało licznymi wystawami w kraju i zagranicą, m.in. "30 gum z cmentarza Remuh" (Galeria Hadar, 1991), "Dwadzieścia zdjęć z jednego negatywu w technice gumowej" (Galeria ZPAF w Krakowie, 1992), "Pollesch w Atucie GUMY" (Galeria Klubu Fotograficznego "ATUT" w Koninie, 1995), " Konrad K. Pollesch GUMA" (Mała galeria fotografiki ZPAF w Toruniu, 1995.), "Krakowskie zdjęcia w technice gumy" Lwów 2000, "Kilka portretów i prac wykonanych w technice gumowej" (Galeria ZPAF Kraków 2003). Guma, technika fotograficzna wymyślona z końcem XIX wieku przez Francuza Roberta Demachy, jest jedną z technik szlachetnych wykorzystujących światłoczułość soli chromianowych i ich garbujące działanie na pewne żywice organiczne, w tym przypadku na gumę arabską. W latach 1987-90 dokumentował działania teatru CRICOT 2 Tadeusza Kantora. Prace Pollescha znajdują się w zbiorach International Center of Photography i Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Library of Congress w Waszyngtonie, Musee d`Art et d`Histoire we Fryburgu w Szwajcarii, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Łodzi, Muzeum Narodowym we Wrocławiu, Muzeum UJ i Muzeum Fotografii w Krakowie oraz licznych prywatnych kolekcjach w kraju i zagranicą.