Malarz, związany z wrocławskim środowiskiem artystycznym. Kształcił się w krakowskiej ASP, odbył dwuletnie stypendium w Paryżu (1925-1927). Po wojnie osiadł we Wrocławiu. Był profesorem wrocławskiej PWSSP. Najczęściej podejmował tematykę batalistyczną, jego monumentalne portrety konne powstałe w latach międzywojennych nawiązują do malarstwa Piotra Norblina, Juliusza Kossaka i romantyka Michałowskiego. Po powrocie z Paryża artysta rezygnuje z dotychczasowego rze¼biarskiego sposobu budowy formy malarskiej na rzecz modelowania drobną plamą barwną. Poza batalistyką malował polowania, wyścigi konne, po wojnie do swej tradycyjnej tematyki dołączył wrocławskie pejzaże, kobiece akty, martwe natury.
olej, płótno, 86 x 105 cm
sygn. p.d.: Eugeniusz Geppert
Podobna praca, zatytułowana Mój pradziadek, z 1937, znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego we Wrocławiu.(Lit.: Mariusz Hermansdorfer Eugeniusz Geppert, MN Wrocław, 2007).
Malarz, związany z wrocławskim środowiskiem artystycznym. Kształcił się w krakowskiej ASP, odbył dwuletnie stypendium w Paryżu (1925-1927). Po wojnie osiadł we Wrocławiu. Był profesorem wrocławskiej PWSSP. Najczęściej podejmował tematykę batalistyczną, jego monumentalne portrety konne powstałe w latach międzywojennych nawiązują do malarstwa Piotra Norblina, Juliusza Kossaka i romantyka Michałowskiego. Po powrocie z Paryża artysta rezygnuje z dotychczasowego rze¼biarskiego sposobu budowy formy malarskiej na rzecz modelowania drobną plamą barwną. Poza batalistyką malował polowania, wyścigi konne, po wojnie do swej tradycyjnej tematyki dołączył wrocławskie pejzaże, kobiece akty, martwe natury.