Sztuka postkonsumpcyjna należy do serii prac fotograficznych i zapisów filmowych, w których artystka sięgając po język kultury popularnej prowokowała przedstawieniami ”konsumpcyjnego erotyzmu”. Czołowa przedstawicielka sztuki feministycznej w pionierski sposób pokazywała łączenie seksualności kobiety z reklamą i perswazjami rynku. W realizowanych na początku lat 70. zestawach zdjęć (kolejnych kadrach) z wizerunkami modelek prowokowała dwuznacznością zmysłowej cielesności przedstawień odbiegających od konceptualnych rygorów ówczesnej sztuki.
Prace z serii reprodukowane m. in. w: Natalia LL. Sztuka i energia, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1994; Natalia LL. Texty, Galeria Bielska BWA, Bielsko Biała 2004; Łukasz Ronduda, Sztuka polska lat 70., Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, Polski Western, Jelenia góra, 2009; Uwikłane w płeć. Kolekcja Joanny i Krzysztofa Madelskich, red. Joanna i Krzysztof Madelscy, wyd. Galeria EGO, Poznań 2012; PERMAFO, Muzeum Współczesne Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 2012; Natalia LL. Doing Gender, Fundacja Lokal Sztuki/ Lokal_30, Warszawa 2013; Natalia LL. Secretum et Tremor, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2015; Dzikie pola: historia awangardowego Wrocławia: przewodnik, red. Dorota Monkiewicz, wyd. Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki, Muzeum Współczesne Wrocław, Wrocław, 2015; Natalia LL. Sum ergo sum, wyd. CSW Znaki Czasu, Toruń 2017.
1975 / 1983
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, pianka
47,5 x 57,2
sygn., dat. na przodzie
sygn. na odwrociu: Natalia LL
i naklejka NATALIA LL | POST CONSUMER ART | 1975
vintage print
oprawa: czarna, metalowa rama, szkło
Sztuka postkonsumpcyjna należy do serii prac fotograficznych i zapisów filmowych, w których artystka sięgając po język kultury popularnej prowokowała przedstawieniami ”konsumpcyjnego erotyzmu”. Czołowa przedstawicielka sztuki feministycznej w pionierski sposób pokazywała łączenie seksualności kobiety z reklamą i perswazjami rynku. W realizowanych na początku lat 70. zestawach zdjęć (kolejnych kadrach) z wizerunkami modelek prowokowała dwuznacznością zmysłowej cielesności przedstawień odbiegających od konceptualnych rygorów ówczesnej sztuki.
Prace z serii reprodukowane m. in. w: Natalia LL. Sztuka i energia, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1994; Natalia LL. Texty, Galeria Bielska BWA, Bielsko Biała 2004; Łukasz Ronduda, Sztuka polska lat 70., Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, Polski Western, Jelenia góra, 2009; Uwikłane w płeć. Kolekcja Joanny i Krzysztofa Madelskich, red. Joanna i Krzysztof Madelscy, wyd. Galeria EGO, Poznań 2012; PERMAFO, Muzeum Współczesne Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 2012; Natalia LL. Doing Gender, Fundacja Lokal Sztuki/ Lokal_30, Warszawa 2013; Natalia LL. Secretum et Tremor, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2015; Dzikie pola: historia awangardowego Wrocławia: przewodnik, red. Dorota Monkiewicz, wyd. Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki, Muzeum Współczesne Wrocław, Wrocław, 2015; Natalia LL. Sum ergo sum, wyd. CSW Znaki Czasu, Toruń 2017.