Sztuka konsumpcyjna (1972) i Sztuka Postkonsumpcyjna (1975) to serie prac fotograficznych i zapisy filmowe uważane za najbardziej rozpoznawalne prace Natalii LL. Sięgając po język kultury popularnej w seriach zdjęć z wizerunkami modelek konsumujących deficytowe w latach 70. produkty, artystka prowokowała przedstawieniami "konsumpcyjnego erotyzmu". Czołowa przedstawicielka sztuki feministycznej w pionierski sposób pokazywała łączenie seksualności kobiety z reklamą i perswazjami rynku. W Sztuce konsumpcyjnej i Sztuce postkonsumpcyjnej Natalia LL odwracała tradycyjne relacje patriarchalnego społeczeństwa, sytuując kobietę w roli aktywnej dominatorki przejmującej kontrolę nad swoim wizerunkiem.
Prace były reprodukowane m. in.: Natalia LL. Sztuka i energia, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1994; Natalia LL. Texty, , Galeria Bielska BWA 2004; Łukasz Ronduda, Sztuka polska lat 70., Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, Polski Western, Jelenia góra, 2009; Natalia LL. Doing Gender, Fundacja Lokal Sztuki/ Lokal_30, Warszawa 2013; Natali LL. Secretum et Tremor, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2015.

17
NATALIA LL (Natalia Lach-Lachowicz) (1937 - 2022)

Sztuka Postkonsumpcyjna

1975
odbitka żelatynowo -srebrowa, papier, 28,7 x 37 cm
sygn. i dat. na przodzie; sygn., dat., tytuł i edycja na odwrocie
edycja: 5/5
vintage print

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Sztuka konsumpcyjna (1972) i Sztuka Postkonsumpcyjna (1975) to serie prac fotograficznych i zapisy filmowe uważane za najbardziej rozpoznawalne prace Natalii LL. Sięgając po język kultury popularnej w seriach zdjęć z wizerunkami modelek konsumujących deficytowe w latach 70. produkty, artystka prowokowała przedstawieniami "konsumpcyjnego erotyzmu". Czołowa przedstawicielka sztuki feministycznej w pionierski sposób pokazywała łączenie seksualności kobiety z reklamą i perswazjami rynku. W Sztuce konsumpcyjnej i Sztuce postkonsumpcyjnej Natalia LL odwracała tradycyjne relacje patriarchalnego społeczeństwa, sytuując kobietę w roli aktywnej dominatorki przejmującej kontrolę nad swoim wizerunkiem.
Prace były reprodukowane m. in.: Natalia LL. Sztuka i energia, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1994; Natalia LL. Texty, , Galeria Bielska BWA 2004; Łukasz Ronduda, Sztuka polska lat 70., Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, Polski Western, Jelenia góra, 2009; Natalia LL. Doing Gender, Fundacja Lokal Sztuki/ Lokal_30, Warszawa 2013; Natali LL. Secretum et Tremor, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2015.