„Sztuka dla sztuki”
Pomysł na ten projekt zrodził się w 2011 roku, kiedy realizowałem instalację „Magazynier” w Galerii Kronika w Bytomiu. Przy jego tworzeniu wykorzystywałem część swoich wcześniejszych prac jako materiał budowlany. Ten rodzaj recyklingu, czy utylizacji sztuki był nie tylko sposobem
na uporządkowanie magazynu, ale także wyrażał pewną wątpliwość nad sensem fizycznego wytwarzanie dzieł sztuki.
„Sztuka dla sztuki” to cykl obrazów z lat 2012-13 przedstawiających wystawy, które nigdy nie miały miejsca. Stało się tak z różnych powodów: albo były zbyt drogie, albo zbyt trudne do wykonania, albo wręcz niemożliwe do wystawienia. Są też takie, które byłyby po prostu zbyt nudne lub głupie. Dyptyk, na który składają się obrazy „Sztuczna zorza” i „Sztuczna tęcza” pokazuje te dwa zjawiska naturalne zamknięte w typowym wnętrzu galerii.
Prace prezentowane na wystawach:
Sztuka dla sztuki, 27.04-22.06.2013, CSW Kronika, Bytom
Art for Art's sake, 21.10-26.11.2013, Galeria ŻAK | BRANICKA, Berlin
Diamat, Galeria Sztuki Współczesnej BWA Sokół, Nowy Sącz
20 lat czyli 5 m. b., 08.05-06.06.2021, BWA Katowice
Publikowane:
Sztuka dla sztuki, wydawca: CSW Kronika, 2013

Szymon Kobylarz (ur. 1981) - malarz, artysta sztuk wizualnych, twórca instalacji oraz obiektów i rzeźb. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, gdzie w 2007 roku obronił dyplom. W 2015 roku uzyskał stopień doktora na macierzystej uczelni. Szymon Kobylarz w swojej twórczości często ironicznie i z dużym dystansem podchodzi do
rzeczywistości. Interesuje go tematyka związana ze zjawiskami paranaukowymi, teoriami spiskowymi (Przysposobienie obronne, ECHELON70), nauką, matematyką i przenoszeniem jej na płaszczyznę sztuki (DIAMAT, Symulacje). Kobylarz zadaje sobie również pytanie, czy w
czasach nadprodukcji dzieł sztuki tworzenie kosztownych instalacji ma jeszcze sens i w odpowiedzi maluje cykl obrazów Sztuka dla sztuki, w których przedstawia wystawy, których z różnych przyczyn nie zrealizował. Podobnie w przypadku projektu Magazynier, czy zestawu prac prezentowanych na wystawie Poręczne, gdzie z kolei do stworzenia instalacji przerabiał swoje poprzednie, istniejące już prace.

20
Szymon KOBYLARZ (ur. 1981)

Sztuczna tęcza i sztuczna zorza, 2013

akryl na desce,
sygn.
77 x 103 cm x 2 (dyptyk)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

„Sztuka dla sztuki”
Pomysł na ten projekt zrodził się w 2011 roku, kiedy realizowałem instalację „Magazynier” w Galerii Kronika w Bytomiu. Przy jego tworzeniu wykorzystywałem część swoich wcześniejszych prac jako materiał budowlany. Ten rodzaj recyklingu, czy utylizacji sztuki był nie tylko sposobem
na uporządkowanie magazynu, ale także wyrażał pewną wątpliwość nad sensem fizycznego wytwarzanie dzieł sztuki.
„Sztuka dla sztuki” to cykl obrazów z lat 2012-13 przedstawiających wystawy, które nigdy nie miały miejsca. Stało się tak z różnych powodów: albo były zbyt drogie, albo zbyt trudne do wykonania, albo wręcz niemożliwe do wystawienia. Są też takie, które byłyby po prostu zbyt nudne lub głupie. Dyptyk, na który składają się obrazy „Sztuczna zorza” i „Sztuczna tęcza” pokazuje te dwa zjawiska naturalne zamknięte w typowym wnętrzu galerii.
Prace prezentowane na wystawach:
Sztuka dla sztuki, 27.04-22.06.2013, CSW Kronika, Bytom
Art for Art's sake, 21.10-26.11.2013, Galeria ŻAK | BRANICKA, Berlin
Diamat, Galeria Sztuki Współczesnej BWA Sokół, Nowy Sącz
20 lat czyli 5 m. b., 08.05-06.06.2021, BWA Katowice
Publikowane:
Sztuka dla sztuki, wydawca: CSW Kronika, 2013

Szymon Kobylarz (ur. 1981) - malarz, artysta sztuk wizualnych, twórca instalacji oraz obiektów i rzeźb. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, gdzie w 2007 roku obronił dyplom. W 2015 roku uzyskał stopień doktora na macierzystej uczelni. Szymon Kobylarz w swojej twórczości często ironicznie i z dużym dystansem podchodzi do
rzeczywistości. Interesuje go tematyka związana ze zjawiskami paranaukowymi, teoriami spiskowymi (Przysposobienie obronne, ECHELON70), nauką, matematyką i przenoszeniem jej na płaszczyznę sztuki (DIAMAT, Symulacje). Kobylarz zadaje sobie również pytanie, czy w
czasach nadprodukcji dzieł sztuki tworzenie kosztownych instalacji ma jeszcze sens i w odpowiedzi maluje cykl obrazów Sztuka dla sztuki, w których przedstawia wystawy, których z różnych przyczyn nie zrealizował. Podobnie w przypadku projektu Magazynier, czy zestawu prac prezentowanych na wystawie Poręczne, gdzie z kolei do stworzenia instalacji przerabiał swoje poprzednie, istniejące już prace.