Rejestracja fotografii odbywała się średnioformatowym aparatem LUBITEL 166B. Fotomontaże budowane były za pomocą wielokrotnej ekspozycji lub poprzez kadry negatywu łączone stykowo i naświetlane na papier w ciemni. Powstały setki różnych rozwiązań-odbitek, były to poszukiwania relacji i kontekstów bytu człowieka w obecnym świecie. Czarno-białe odbitki, po uprzednim zeskanowaniu, poddawane były kolejnym nakładkom w postaci tekstur, uzyskanych ze starych banknotów. Inspiracją do takich rozwiązań formalnych były stare sztandary sakralne, które z reguły przechowuje się na tyłach naw bocznych kościoła i umieszcza w drewnianej konstrukcji, przypominającej szeregowy stojak. Do zrealizowania sztandaru nr 7 posłużyło mi zdjęcie sztandaru z kościoła Turskiego, położonego na terenie Wielkopolski. Wykonane i eksponowane na wzór pierwotnych proporców druki sztandarów dałyby dopiero ostateczny efekt instalacji.
Viola Kuś (1973)
Opiekunka artystyczna i webmaster grupy n@płocie 2000-2005. Od 2006 roku związana ze Stowarzyszeniem ARTEfakty. Obecnie istotnym obszarem analizy artystki są zagadnienia z zakresu neurokognitywistyki, m.in. obserwacja i analiza kondycji neuro-psycho-fizycznej człowieka w oparciu o długofalowe działania performatywne, a także projekty artystyczno-badawcze związane ze zjawiskiem języka intencjonalnego jako synonimu słyszalnego dźwięku w komunikacji między bytami ludzkimi i nie-ludzkimi. Od 2015 roku Prezes "Fundacji Artystyczno - Badawczej om - organizmy i maszyny w kulturze". Stypendystka Ministra Kultury RP 2004, 2007, 2011 i 2015. Prace artystki znajdziemy w zbiorach: MUZEUM HISTORII FOTOGRAFII w KRAKOWIE, CSW Znaki Czasu Toruń, Galerii 2piR w Poznaniu, w Galerii Bielskiej BWA, w kolekcji Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy oraz w zbiorach prywatnych.
2013
druk solwentowy, 62 × 50 cm,
sygn., dat. i opis na odwrocie, oryginał,
nakład: 1/3.
Rejestracja fotografii odbywała się średnioformatowym aparatem LUBITEL 166B. Fotomontaże budowane były za pomocą wielokrotnej ekspozycji lub poprzez kadry negatywu łączone stykowo i naświetlane na papier w ciemni. Powstały setki różnych rozwiązań-odbitek, były to poszukiwania relacji i kontekstów bytu człowieka w obecnym świecie. Czarno-białe odbitki, po uprzednim zeskanowaniu, poddawane były kolejnym nakładkom w postaci tekstur, uzyskanych ze starych banknotów. Inspiracją do takich rozwiązań formalnych były stare sztandary sakralne, które z reguły przechowuje się na tyłach naw bocznych kościoła i umieszcza w drewnianej konstrukcji, przypominającej szeregowy stojak. Do zrealizowania sztandaru nr 7 posłużyło mi zdjęcie sztandaru z kościoła Turskiego, położonego na terenie Wielkopolski. Wykonane i eksponowane na wzór pierwotnych proporców druki sztandarów dałyby dopiero ostateczny efekt instalacji.
Viola Kuś (1973)
Opiekunka artystyczna i webmaster grupy n@płocie 2000-2005. Od 2006 roku związana ze Stowarzyszeniem ARTEfakty. Obecnie istotnym obszarem analizy artystki są zagadnienia z zakresu neurokognitywistyki, m.in. obserwacja i analiza kondycji neuro-psycho-fizycznej człowieka w oparciu o długofalowe działania performatywne, a także projekty artystyczno-badawcze związane ze zjawiskiem języka intencjonalnego jako synonimu słyszalnego dźwięku w komunikacji między bytami ludzkimi i nie-ludzkimi. Od 2015 roku Prezes "Fundacji Artystyczno - Badawczej om - organizmy i maszyny w kulturze". Stypendystka Ministra Kultury RP 2004, 2007, 2011 i 2015. Prace artystki znajdziemy w zbiorach: MUZEUM HISTORII FOTOGRAFII w KRAKOWIE, CSW Znaki Czasu Toruń, Galerii 2piR w Poznaniu, w Galerii Bielskiej BWA, w kolekcji Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy oraz w zbiorach prywatnych.