Artysta, malarz, konstruktor. Nauki pobierał w Warszawskiej Szkole Rysunkowej pod kierunkiem W. Gersona i A. Kamińskiego. Po czteroletnim pobycie w szkole wyjechał na stypendium do Monachium, gdzie zaczął malować swoje pierwsze obrazy. W roku 1885 pojechał do Moskwy, gdzie zdobył duże uznanie dla swego talentu malarskiego. Był członkiem grupy Pro Arte, malował sceny batalistyczne i obrazy rodzajowe. Od dziecka interesował się lataniem. W 1893 został wezwany przez zarząd stadniny w Janowie do zrobienia portretów koni arabskich. Kilkuletni pobyt w Janowie dał mu możność robienia pierwszych w Polsce doświadczeń lotniczych na większą skalę. W 1896 r. dokonał tam pierwszego w Polsce lotu na zbudowanym przez siebie szybowcu "Lotnia". W 1907 r. skonstruował prototyp śmigłowca.
17 rysunków, ołówek, kredka, akwarela, papier; 44 x 32 cm
Sygnowany ostatni rysunek: C. Tański / 1908 r.
Naklejone na tekturowe karty, zszyte w księgę w płóciennej oprawie
Na 2 stronie okładki dedykacja: „VI nie cudzołóż” / kochanemu Mężowi / w dniu imienin / Rysia / 6-XI-1951
Artysta, malarz, konstruktor. Nauki pobierał w Warszawskiej Szkole Rysunkowej pod kierunkiem W. Gersona i A. Kamińskiego. Po czteroletnim pobycie w szkole wyjechał na stypendium do Monachium, gdzie zaczął malować swoje pierwsze obrazy. W roku 1885 pojechał do Moskwy, gdzie zdobył duże uznanie dla swego talentu malarskiego. Był członkiem grupy Pro Arte, malował sceny batalistyczne i obrazy rodzajowe. Od dziecka interesował się lataniem. W 1893 został wezwany przez zarząd stadniny w Janowie do zrobienia portretów koni arabskich. Kilkuletni pobyt w Janowie dał mu możność robienia pierwszych w Polsce doświadczeń lotniczych na większą skalę. W 1896 r. dokonał tam pierwszego w Polsce lotu na zbudowanym przez siebie szybowcu "Lotnia". W 1907 r. skonstruował prototyp śmigłowca.