Pejzaż był częstym motywem kompozycji Jerzego Mierzejewskiego. Naturę pokazywał bardzo subiektywnie, w sposób harmonijny i statyczny. Jego krajobrazy, zastygłe w kadrze, budował formami kubizującymi z pewną rytmiką i dyscypliną malarską. Szczególnie ta atmosfera charakteryzuje jego pejzaże z lat 40., kiedy forma wpływa na wyraz dzieła i decyduje o jego klimacie. Światło nie odgrywa tu jeszcze tak znaczącej, wręcz decydującej roli, jaką później artysta mu nada.

87
Jerzy MIERZEJEWSKI (1917 Kraków - 2012 Warszawa)

SZLEMBARK V, 1948

olej, płótno
67 x 84 cm
na odwrocie na blejtramie częściowo zaklejona sygnatura i napisy: JERZY MIERZEJEWSKI | tytuł SZLEMBARK V 1948 r 67 x 84 oraz nalepka z danymi obrazu i nr 78

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Pejzaż był częstym motywem kompozycji Jerzego Mierzejewskiego. Naturę pokazywał bardzo subiektywnie, w sposób harmonijny i statyczny. Jego krajobrazy, zastygłe w kadrze, budował formami kubizującymi z pewną rytmiką i dyscypliną malarską. Szczególnie ta atmosfera charakteryzuje jego pejzaże z lat 40., kiedy forma wpływa na wyraz dzieła i decyduje o jego klimacie. Światło nie odgrywa tu jeszcze tak znaczącej, wręcz decydującej roli, jaką później artysta mu nada.