LETO NORMAN

Praca reprodukowana w katalogu wystawy "Ludzie, którzy ciągle czegoś ode mnie chcą", PGS Sopot, 2016.

Urodzony w 1980 roku w Bochni, mieszka i pracuje w Warszawie. Zrezygnował z nauki w szkole średniej i zajął się grafiką i malarstwem, a następnie nowymi mediami i wideo. Tworzy prace oparte na algorytmach sztucznej inteligencji, jego projekty balansują na granicy sztuki i nauki. Karierę artystyczną rozpoczął jako malarz. Obrazy, które tworzy to często portrety bliskich osób, sytuacje angażujące go emocjonalnie, wyzwania egzystencjalne, intelektualne. Maluje szybko, na podstawie fotografii, natury lub kadru wideo. Jego obrazy przywołują na myśl prace Williama Bouguereau czy Thomasa Gainsborough. Jest autorem filmów, dyptyku Sailor (powieść i pełnometrażowy film, określony przez brytyjski tygodnik "Tribune" mianem "najlepszego i najbardziej zaskakującego niezależnego debiutu festiwalu" (Era Nowe Horyzonty) oraz najnowszego filmu Photon, premiera 2017 rok.

21
Norman LETO (ur. 1980, Bochnia)

Szkocja. Szukanie nowych rozwiązań, 2006-07,

olej na płótnie, 75 x 75 cm,
sygn. dół po prawej 'NORMAN L | 2006-7 | SZKOCJA | SZUKANIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ'


* opłata droit de suite

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

LETO NORMAN

Praca reprodukowana w katalogu wystawy "Ludzie, którzy ciągle czegoś ode mnie chcą", PGS Sopot, 2016.

Urodzony w 1980 roku w Bochni, mieszka i pracuje w Warszawie. Zrezygnował z nauki w szkole średniej i zajął się grafiką i malarstwem, a następnie nowymi mediami i wideo. Tworzy prace oparte na algorytmach sztucznej inteligencji, jego projekty balansują na granicy sztuki i nauki. Karierę artystyczną rozpoczął jako malarz. Obrazy, które tworzy to często portrety bliskich osób, sytuacje angażujące go emocjonalnie, wyzwania egzystencjalne, intelektualne. Maluje szybko, na podstawie fotografii, natury lub kadru wideo. Jego obrazy przywołują na myśl prace Williama Bouguereau czy Thomasa Gainsborough. Jest autorem filmów, dyptyku Sailor (powieść i pełnometrażowy film, określony przez brytyjski tygodnik "Tribune" mianem "najlepszego i najbardziej zaskakującego niezależnego debiutu festiwalu" (Era Nowe Horyzonty) oraz najnowszego filmu Photon, premiera 2017 rok.