Obraz wystawiany:
Wystawa zorganizowana przez Muzeum Narodowe w Krakowie w 2000 r. poświęcona twórczości Piotra Michałowskiego.

Bibliografia:
Piotr Michałowski 1800 - 1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin, Katalog wystawy, opr. Jan K. Ostrowski, Anna Zeńczak, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2000 r., poz. 392. s. 360.

Piotr Michałowski studiował w Krakowie i Getyndze nauki przyrodnicze, matematyczne, filologiczne oraz prawniczo - administracyjne. Następnie uczył się malarstwa u M. Stachowicza, J. Brodowskiego i F. K. Lampiego w Krakowie oraz w paryskiej pracowni N. T. Charleta (w latach 1832-35). Po studiach mieszkał początkowo w Krakowie, a od 1837 r. w swoich majątkach w Krzyżtoporzycach pod Krakowem i Bolestraszycach w przemyskiem. Wiele podróżował po Europie. Był kilkakrotnie w Wiedniu, w Karlsbadzie, Francji (1846-48), a także w Belgii i Holandii. Malarstwo, które traktował początkowo jako zajęcie dodatkowe, stało się jego pasją. W swoich pracach przedstawiał sceny z kampanii napoleońskiej, sceny rodzajowe, animalistyczne i portrety, głównie rodziny i chłopów ze swoich majątków. Posługiwał się techniką olejną, akwarelą, w której osiągnął mistrzowską biegłość oraz rysował ołówkiem i piórkiem.

1
Piotr MICHAŁOWSKI (Kraków 1800 - Krzyżtoporzyce k. Krakowa 1855)

SZKICE KONI

Obraz dwustronny
Awers - akwarela, papier; 36,5 x 54 cm (w świetle passe-partout)
Rewers - akwarela, ołówek; 36,5 x 54,5 cm (w świetle passe-partout)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz wystawiany:
Wystawa zorganizowana przez Muzeum Narodowe w Krakowie w 2000 r. poświęcona twórczości Piotra Michałowskiego.

Bibliografia:
Piotr Michałowski 1800 - 1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin, Katalog wystawy, opr. Jan K. Ostrowski, Anna Zeńczak, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2000 r., poz. 392. s. 360.

Piotr Michałowski studiował w Krakowie i Getyndze nauki przyrodnicze, matematyczne, filologiczne oraz prawniczo - administracyjne. Następnie uczył się malarstwa u M. Stachowicza, J. Brodowskiego i F. K. Lampiego w Krakowie oraz w paryskiej pracowni N. T. Charleta (w latach 1832-35). Po studiach mieszkał początkowo w Krakowie, a od 1837 r. w swoich majątkach w Krzyżtoporzycach pod Krakowem i Bolestraszycach w przemyskiem. Wiele podróżował po Europie. Był kilkakrotnie w Wiedniu, w Karlsbadzie, Francji (1846-48), a także w Belgii i Holandii. Malarstwo, które traktował początkowo jako zajęcie dodatkowe, stało się jego pasją. W swoich pracach przedstawiał sceny z kampanii napoleońskiej, sceny rodzajowe, animalistyczne i portrety, głównie rodziny i chłopów ze swoich majątków. Posługiwał się techniką olejną, akwarelą, w której osiągnął mistrzowską biegłość oraz rysował ołówkiem i piórkiem.