Studia artystyczne rozpoczął w 1923 r. w Szkole Przemysłowej w Krakowie. Po nawiązaniu kontaktów z T. Peiperem i W. Strzemińskim skierował swoje zainteresowania ku awangardowej typografii. W l. 1920. opracowywał szatę graficzną czasopism "Zwrotnica" i "Linia"; w 1926 r. uczestniczył w pierwszej wystawie grupy Praesens. Wczesna twórczość Podsadeckiego wpisuje się w pełni w ramy konstruktywizmu; strukturę obrazów tworzą precyzyjne układy geometrycznych figur. W późniejszych pracach artysta wprowadził miękkie kontury i biomorficzne kształty wzbogacając zarazem jakości fakturowe swych prac. Istotę tych kompozycji stanowiły wzajemne relacje przenikających się i przeplatających form abstrakcyjnych, przedmiotowych i organicznych. Prezentowany szkic stanowi parafrazę kompozycji Boticellego, przedstawia scenę rozgrywającą się w pałacowym wnętrzu, gdzie grupa stłoczonych postaci wykonuje gwałtowne gesty.
tusz, papier, 21,5 x 27,5 (w świetle passe-partout)
sygn. ołówkiem p. d.: PODSADECKI/ II. 1955; l. d.: BOTICELLI
Studia artystyczne rozpoczął w 1923 r. w Szkole Przemysłowej w Krakowie. Po nawiązaniu kontaktów z T. Peiperem i W. Strzemińskim skierował swoje zainteresowania ku awangardowej typografii. W l. 1920. opracowywał szatę graficzną czasopism "Zwrotnica" i "Linia"; w 1926 r. uczestniczył w pierwszej wystawie grupy Praesens. Wczesna twórczość Podsadeckiego wpisuje się w pełni w ramy konstruktywizmu; strukturę obrazów tworzą precyzyjne układy geometrycznych figur. W późniejszych pracach artysta wprowadził miękkie kontury i biomorficzne kształty wzbogacając zarazem jakości fakturowe swych prac. Istotę tych kompozycji stanowiły wzajemne relacje przenikających się i przeplatających form abstrakcyjnych, przedmiotowych i organicznych. Prezentowany szkic stanowi parafrazę kompozycji Boticellego, przedstawia scenę rozgrywającą się w pałacowym wnętrzu, gdzie grupa stłoczonych postaci wykonuje gwałtowne gesty.