Artystka związana z Grupą Krakowską. W latach 1950-58 skrystalizowała się jej oryginalna postawa twórcza. Najchętniej stosowanym przez nią środkiem wyrazu stała się wówczas monotypia łączona z temperą. Fascynowała ją postać ludzka, jej miejsce w przestrzeni, a także przedstawienie ruchu w obrazie. "Mątwa" Witkiewicza była pierwszym spektaklem w powojennym teatrze polskim, zrealizowanym przez Tadeusza Kantora w Cricot 2, do którego Maria Jarema projektowała kostiumy.
monotypia, papier;
18 x 9,5 cm
sygn. na odwrocie: Maria Jarema, 1956, monotypia/ Szkic kostiumowy do / \"Mątwy\" Witkiewicza
Artystka związana z Grupą Krakowską. W latach 1950-58 skrystalizowała się jej oryginalna postawa twórcza. Najchętniej stosowanym przez nią środkiem wyrazu stała się wówczas monotypia łączona z temperą. Fascynowała ją postać ludzka, jej miejsce w przestrzeni, a także przedstawienie ruchu w obrazie. "Mątwa" Witkiewicza była pierwszym spektaklem w powojennym teatrze polskim, zrealizowanym przez Tadeusza Kantora w Cricot 2, do którego Maria Jarema projektowała kostiumy.