Rysunek ukazuje typ kompozycji, których szeroką reprezentację zawiera album: Fangor. Prace na papierze w kolorze, koncepcja i układ Wojciecha Fangora, wyd. Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Warszawa 2007 (publikacja towarzysząca wystawie pod tym samym tytułem w Galerii aTAK, Warszawa 31 V – 31 VII 2007). Nazwy typów pochodzą od artysty.
Szkic do obrazu, 1969 należy do typu Fala – por. jw, nr 78-80, 111-137, 146-176 – i związany jest z obrazami „optycznymi“ komponowanymi z pionowych lub diagonalnych pasów.
Nalepki Centralnego Biura Wystaw Artystycznych zostały najprawdopodobniej umieszczone na oprawie pracy w związku z wystawą: Fangor. 50 lat malarstwa, Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Warszawa 1 – 28 X 1990 – pierwszej po 1989 retrospektywie Fangora w Polsce. Krótko po 1989 Galeria Zachęta używała jeszcze nalepek CBWA. W spisie katalogowym praca ta nie występuje, być może nie była eksponowana.

130
Wojciech FANGOR (1922 Warszawa - 2015 Warszawa)

SZKIC DO OBRAZU, 1969

kredka olejna, papier
36 x 51 cm
sygn. dłg. p.d.: Fangor 69
na odwr. oł. p.g.: Fangor 74 62 [w kółku]
Poniżej pracy na podkładzie naklejona nalepka CBWA Zachęta z danymi obrazu i numerem 62.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Rysunek ukazuje typ kompozycji, których szeroką reprezentację zawiera album: Fangor. Prace na papierze w kolorze, koncepcja i układ Wojciecha Fangora, wyd. Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Warszawa 2007 (publikacja towarzysząca wystawie pod tym samym tytułem w Galerii aTAK, Warszawa 31 V – 31 VII 2007). Nazwy typów pochodzą od artysty.
Szkic do obrazu, 1969 należy do typu Fala – por. jw, nr 78-80, 111-137, 146-176 – i związany jest z obrazami „optycznymi“ komponowanymi z pionowych lub diagonalnych pasów.
Nalepki Centralnego Biura Wystaw Artystycznych zostały najprawdopodobniej umieszczone na oprawie pracy w związku z wystawą: Fangor. 50 lat malarstwa, Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Warszawa 1 – 28 X 1990 – pierwszej po 1989 retrospektywie Fangora w Polsce. Krótko po 1989 Galeria Zachęta używała jeszcze nalepek CBWA. W spisie katalogowym praca ta nie występuje, być może nie była eksponowana.