"Sposób opracowania powierzchni rzeźb Falender, bogactwo ich modelunku, przywodzi na myśl twórczość Auguste`a Rodina. Podobnie jak ten francuski artysta, rzeźbiarka w swych dziełach operuje często efektem "roztapiania", czy też "zanikania" ludzkiej figury w nieukształtowanej masie materii." Figura w rzeźbie polskiej XIX i XX wieku

Uprawia rzeźbę, rysunek i fotografię. Studiowała w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (1966-1970), na Wydziale Rzeźby w pracowni prof. Jerzego Jarnuszkiewicza, uzyskując dyplom w 1972 roku. Artystka pracuje w kamieniu, brązie, epoksydzie oraz w porcelanie. W 1976 roku otrzymała stypendium rządu włoskiego za realizację rzeźb w marmurze, w Carrarze. Zdobyła I nagrodę na Salonie Zimowym w Radomiu w 1980 roku i nagrodę na III Sympozjum Rzeźby Fanano, w 1985 roku. Uczestniczyła w wielu międzynarodowych sympozjach rzeźbiarskich m.in.: w Villany (1979); w Digne les Bains (1991), w Guilin Yuzi Paradise, Chiny (2000). Realizowała scenografię i kostiumy do sztuk: Dla Fedry Per Olafa Enquista, TV Telewizji oraz Yourcenar, Teatr Rozrywki, Chorzów (1997).

12
Barbara FALENDER (ur. 1947, Wrocław)

Szkic do Ganimedesa, 1986 r.

brąz patynowany, wys.: 28,5 cm
sygnatura u dołu: `FALENDER`

Literatura:
- porównaj - Jola Gola, Barbara Falender, katalog wystawy, Olsztyn 1997, s. 95-96 (il.)
- porównaj - Barbara Falender. Rzeźba, katalog wystawy, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Orońsko 2007, s. 104-105 (il.)


Estymacja: 28 000 - 35 000 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Sposób opracowania powierzchni rzeźb Falender, bogactwo ich modelunku, przywodzi na myśl twórczość Auguste`a Rodina. Podobnie jak ten francuski artysta, rzeźbiarka w swych dziełach operuje często efektem "roztapiania", czy też "zanikania" ludzkiej figury w nieukształtowanej masie materii." Figura w rzeźbie polskiej XIX i XX wieku

Uprawia rzeźbę, rysunek i fotografię. Studiowała w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (1966-1970), na Wydziale Rzeźby w pracowni prof. Jerzego Jarnuszkiewicza, uzyskując dyplom w 1972 roku. Artystka pracuje w kamieniu, brązie, epoksydzie oraz w porcelanie. W 1976 roku otrzymała stypendium rządu włoskiego za realizację rzeźb w marmurze, w Carrarze. Zdobyła I nagrodę na Salonie Zimowym w Radomiu w 1980 roku i nagrodę na III Sympozjum Rzeźby Fanano, w 1985 roku. Uczestniczyła w wielu międzynarodowych sympozjach rzeźbiarskich m.in.: w Villany (1979); w Digne les Bains (1991), w Guilin Yuzi Paradise, Chiny (2000). Realizowała scenografię i kostiumy do sztuk: Dla Fedry Per Olafa Enquista, TV Telewizji oraz Yourcenar, Teatr Rozrywki, Chorzów (1997).