Projekt "Cosal-Cola" jest nazywany opus magnum artysty. W swym utopijnym aspekcie idea tego pomysłu polegała na zawłaszczeniu już istniejącego systemu reklamowego poprzez "zainfekowanie" struktur globalnej korporacji. Artysta, wykorzystując zjawisko percepcji podprogowej, chciał rozpowszechnić swoje nazwisko, realizując tym samym marzenie o byciu sławnym. Projekt powstał w czasach PRL-u, gdy butelka Coca-Coli była symbolem luksusu i wolności. Na przestrzeni lat w obliczu zmian, logo również przechodziło liftingi i tak powstały Cosal-Cola - Light, a następnie Menthol, Power, Zero, Kosher. Artysta, w zależności od potrzeb używa swojego znaku w różnej formie (butelki, koszuki, plakaty, billboardy, latające balony).
Najnowsza edycja "Cosal-Cola - sześciopak" składa się z 6 egzemplarzy (każdy z innym rodzajem nalepki). Egzemplarz to jedna butelka umieszczona w czerwonym, aksamitnym pudełku z lustrami, które zwielokrotniają jej widok sześciokrotnie.
Urodzony w 1955 roku w Będzinie. Absolwent wrocławskiej PWSSP na Wydziale Malarstwa. Artysta multimedialny, performer. Po ukończeniu studiów pracował na macierzystej uczelni jako asystent, tam też dołączył do redakcji wydawanego przez studentów "Magazynu Psychoaktywnego LUXUS". Od 1983 roku współtworzył grupę artystyczną LUXUS, w ramach której uczestniczył w większości jej wystąpień artystycznych. W 1995 roku, po rozpadzie kolektywu zanagażował się w projekty indywidualne. Kosałka korzysta z wielu form przekazu; tworzy makiety, obiekty, instalacje. W żartobliwy, ale jednocześnie niezwykle inteligentny sposób komentuje bieżące wydarzenia społeczne.
Prace polityczne artysty unikają deklaracji ideologicznych, wymykając się możliwościom instrumentalnego traktowania życia ludzkiego do tak zwanych "wyższych" celów. Jego twórczości cechuje duża doza poczucia humoru i ironii (również autoironii), jak na przykład w postawionym sobie samemu pomnikowi z podpisem Kosałce Naród.
technika własna, 27x11x14 cm
Estymacja: 4500 - 5500 zł
Projekt "Cosal-Cola" jest nazywany opus magnum artysty. W swym utopijnym aspekcie idea tego pomysłu polegała na zawłaszczeniu już istniejącego systemu reklamowego poprzez "zainfekowanie" struktur globalnej korporacji. Artysta, wykorzystując zjawisko percepcji podprogowej, chciał rozpowszechnić swoje nazwisko, realizując tym samym marzenie o byciu sławnym. Projekt powstał w czasach PRL-u, gdy butelka Coca-Coli była symbolem luksusu i wolności. Na przestrzeni lat w obliczu zmian, logo również przechodziło liftingi i tak powstały Cosal-Cola - Light, a następnie Menthol, Power, Zero, Kosher. Artysta, w zależności od potrzeb używa swojego znaku w różnej formie (butelki, koszuki, plakaty, billboardy, latające balony).
Najnowsza edycja "Cosal-Cola - sześciopak" składa się z 6 egzemplarzy (każdy z innym rodzajem nalepki). Egzemplarz to jedna butelka umieszczona w czerwonym, aksamitnym pudełku z lustrami, które zwielokrotniają jej widok sześciokrotnie.
Urodzony w 1955 roku w Będzinie. Absolwent wrocławskiej PWSSP na Wydziale Malarstwa. Artysta multimedialny, performer. Po ukończeniu studiów pracował na macierzystej uczelni jako asystent, tam też dołączył do redakcji wydawanego przez studentów "Magazynu Psychoaktywnego LUXUS". Od 1983 roku współtworzył grupę artystyczną LUXUS, w ramach której uczestniczył w większości jej wystąpień artystycznych. W 1995 roku, po rozpadzie kolektywu zanagażował się w projekty indywidualne. Kosałka korzysta z wielu form przekazu; tworzy makiety, obiekty, instalacje. W żartobliwy, ale jednocześnie niezwykle inteligentny sposób komentuje bieżące wydarzenia społeczne.
Prace polityczne artysty unikają deklaracji ideologicznych, wymykając się możliwościom instrumentalnego traktowania życia ludzkiego do tak zwanych "wyższych" celów. Jego twórczości cechuje duża doza poczucia humoru i ironii (również autoironii), jak na przykład w postawionym sobie samemu pomnikowi z podpisem Kosałce Naród.