Sporo prac artysty uległo zniszczeniu podczas Powstania Warszawskiego. Po wojnie tworzył liczne cykle malarskie, poświęcone m.in. tematyce dolnośląskiej i mazurskiej, Warszawie, a także nawiązywał do motywów marokańskich. Był członkiem Grupy Zachęta. Widok staromiejskiego placyku - Starego Dunaju i otaczających go kamienic, z których wyróżnia się dom nr 13. Kamienica ta, usytuowana przy bramie Rzeźniczej, odbudowana została w roku 1962 według projektu Bruna Zborowskiego. Za kamienicą widoczne są wieże kościoła Paulinów i dzwonnica kościoła Dominikanów. Za murem obronnym widać dachy kamienic na Podwalu. Wózek-stragan kwiaciarki jest nawiązaniem do tradycji handlu kwiatami związanej z tym miejscem od około 1800 roku do lat 20-tych XX wieku.
Olej, tektura;
50 x 75 cm
Sygnowany: A.Teslar | 1968
Na odwrocie naklejka wypełniona ołówkiem: Centralne Biuro Wystaw Artystycznych | Warszawa, Plac Małachowskiego 3 | Lp. 61 | Autor: Teslar Antoni | Technika: Olej | Format 75 x 50 | Tytuł dzieła i data wykonania pracy Peonie |
Uwagi: Grupa Zachęta do Łodzi
Sporo prac artysty uległo zniszczeniu podczas Powstania Warszawskiego. Po wojnie tworzył liczne cykle malarskie, poświęcone m.in. tematyce dolnośląskiej i mazurskiej, Warszawie, a także nawiązywał do motywów marokańskich. Był członkiem Grupy Zachęta. Widok staromiejskiego placyku - Starego Dunaju i otaczających go kamienic, z których wyróżnia się dom nr 13. Kamienica ta, usytuowana przy bramie Rzeźniczej, odbudowana została w roku 1962 według projektu Bruna Zborowskiego. Za kamienicą widoczne są wieże kościoła Paulinów i dzwonnica kościoła Dominikanów. Za murem obronnym widać dachy kamienic na Podwalu. Wózek-stragan kwiaciarki jest nawiązaniem do tradycji handlu kwiatami związanej z tym miejscem od około 1800 roku do lat 20-tych XX wieku.