Przedstawienie bestii pożerającej kobietę (najbliższe motywowi Minotaura) przewija się przez sztukę Lebensteina od lat 60. XX w., wraz z innymi nawiązaniami do mitologii greckiej, jak postaci faunów, centaurów, tematy Apolla i Marsjasza, porwania Europy, a nade wszystko przenikającą twórczość Lebensteina aurą Erosa i Thanatosa.
Zachowane na odwrociu autorskie nalepki wskazują na to, że obraz prawdopodobnie był przygotowywany na pierwszą po 1989 roku retrospektywną wystawę artysty w Polsce: Jan Lebenstein, Galeria Zachęta, Warszawa IV-V 1992. Ponieważ jednak nie ma numeru katalogowego, mógł nie być wystawiany.
tusz pióro, pędzel, akwarela, pastel, papier
48,5 x 64 cm (w świetle passe-partout)
sygn. oł. l.d.: Lebenstein
na odwr. oprawy l.g. flamastrem: Le Chef de Bureau
p.g. nalepka z napisem flamastrem: 4N, obok druga z napisem tuszem: EXPO N | ZACHĘTA
Przedstawienie bestii pożerającej kobietę (najbliższe motywowi Minotaura) przewija się przez sztukę Lebensteina od lat 60. XX w., wraz z innymi nawiązaniami do mitologii greckiej, jak postaci faunów, centaurów, tematy Apolla i Marsjasza, porwania Europy, a nade wszystko przenikającą twórczość Lebensteina aurą Erosa i Thanatosa.
Zachowane na odwrociu autorskie nalepki wskazują na to, że obraz prawdopodobnie był przygotowywany na pierwszą po 1989 roku retrospektywną wystawę artysty w Polsce: Jan Lebenstein, Galeria Zachęta, Warszawa IV-V 1992. Ponieważ jednak nie ma numeru katalogowego, mógł nie być wystawiany.