Joseph Emanuel Weiser (Paszków 1847 – Monachium 1911) – malarz niemiecki; studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium w latach 1864-1865 i ponownie w 1872-1876, jako uczeń Wilhelma von Dieza. Wyjeżdżał w podróże studyjne po Niemczech, do Austrii i Włoch. Na stałe osiadł w Monachium. W 1888 został honorowym członkiem Bawarskiej Akademii Sztuk Pięknych. W roku 1887 namalował wielki, pełen dramatycznego wyrazu obraz Przerwane zaślubiny. Był także autorem płócien o tematach czerpanych z historii starożytnej, jak na przykład Ostatni dzień Pompei. Przede wszystkim malował jednak obrazy o charakterze rodzajowym, często osadzone w realiach XVIII wieku, z bohaterami w strojach epoki rokoka. Był cenionym portrecistą, portretował, m.in. cesarza Wilhelm II i Karol Józef Luitpold, księcia regenta Bawarii. Pracował także dla Ludwika II przy dekoracji pałacu Herrenchiemsee, malując freski przedstawiające Wenus i Wulkana oraz Neptuna i Amfitrydę. Obrazy artysty znajdują się, m.in. w zbiorach muzeów w Berlinie, Monachium, Dreźnie i Wiedniu.

19
Joseph Emanuel WEISER

SZCZĘŚCIARZ I PECHOWIEC (PARA), 1874

Para obrazów:
SZCZĘŚCIARZ, 1874
olej, deska
21 x 15,3 cm
sygn. p.d.: J. Weiser
Na odwrocie u góry napis farbą: 228 PB. Duża nalepka (druk, atrament): Charles Nicholls & Son, | Picture Dealers, Printsellers | Gilders, etc. | Royal Exchange Galleries, | 13, Bank Street | [M]ANCHESTER, 2 | Telephone BLA 1001. | Title "The Lucky Beggar" | Weisser 1874 | an original oil | Painting

PECHOWIEC, 1874
olej, deska
21 x 15,3 cm
sygn. l.d.: J. Weiser
Na odwrocie u góry napis farbą: 228 PB. Duża nalepka j.w. (druk), z tekstem wpisanym atramentem: "The Unlucky Beggar" | [Weis]ser 1874

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Joseph Emanuel Weiser (Paszków 1847 – Monachium 1911) – malarz niemiecki; studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium w latach 1864-1865 i ponownie w 1872-1876, jako uczeń Wilhelma von Dieza. Wyjeżdżał w podróże studyjne po Niemczech, do Austrii i Włoch. Na stałe osiadł w Monachium. W 1888 został honorowym członkiem Bawarskiej Akademii Sztuk Pięknych. W roku 1887 namalował wielki, pełen dramatycznego wyrazu obraz Przerwane zaślubiny. Był także autorem płócien o tematach czerpanych z historii starożytnej, jak na przykład Ostatni dzień Pompei. Przede wszystkim malował jednak obrazy o charakterze rodzajowym, często osadzone w realiach XVIII wieku, z bohaterami w strojach epoki rokoka. Był cenionym portrecistą, portretował, m.in. cesarza Wilhelm II i Karol Józef Luitpold, księcia regenta Bawarii. Pracował także dla Ludwika II przy dekoracji pałacu Herrenchiemsee, malując freski przedstawiające Wenus i Wulkana oraz Neptuna i Amfitrydę. Obrazy artysty znajdują się, m.in. w zbiorach muzeów w Berlinie, Monachium, Dreźnie i Wiedniu.