Syn Juliusza Kossaka. Studiował w Krakowie, Monachium i Paryżu. Od 1916 roku był profesorem Szkoły Sztuk Pięknych w Warszawie. Malarstwo Wojciecha Kossaka kształtowało się pod wpływem twórczości ojca i Józefa Brandta. Malował cieszące się wielką popularnością sceny historyczne i batalistyczne (głównie z wojen napoleońskich i Powstania Listopadowego), rodzajowe, otematyce wojskowej iportrety.Wykazywał wnich temperament i niezwykłą łatwość szybkiego malowania (świetne przedstawienia koni). "Jest to niewątpliwie malarz bar-dzo polski przez swój tempera-ment i rozmach, przez swą bra-wurę i werwę, przez swe umiło-wanie życia." -tak o Wojciechu Kossaku pisał Mieczysław Wallis.
Olej, płótno;
71,5 x 119 cm
Sygnowany l.d.: Wojciech Kossak | 1932 Na odwrocie odreczny napis: Stwierdzam autentyczność | Wojciech Kossak
Syn Juliusza Kossaka. Studiował w Krakowie, Monachium i Paryżu. Od 1916 roku był profesorem Szkoły Sztuk Pięknych w Warszawie. Malarstwo Wojciecha Kossaka kształtowało się pod wpływem twórczości ojca i Józefa Brandta. Malował cieszące się wielką popularnością sceny historyczne i batalistyczne (głównie z wojen napoleońskich i Powstania Listopadowego), rodzajowe, otematyce wojskowej iportrety.Wykazywał wnich temperament i niezwykłą łatwość szybkiego malowania (świetne przedstawienia koni). "Jest to niewątpliwie malarz bar-dzo polski przez swój tempera-ment i rozmach, przez swą bra-wurę i werwę, przez swe umiło-wanie życia." -tak o Wojciechu Kossaku pisał Mieczysław Wallis.