Studia artystyczne rozpoczął w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Władysława Łuszczkiewicza i Floriana Cynka. Później kształcił się w Akademii w Wiedniu, a w l. 1887-1889 także w Akademii w Monachium pod kierunkiem A.Liezen-Mayera. Podróżował do Włoch, Hiszpanii, Maroka i na Krym; był także w Stanach Zjednoczonych. Stale mieszkał we Lwowie, gdzie w latach 1903-1914 prowadził własną szkołę malarstwa. Był współzałożycielem lwowskiego Stowarzyszenia Artystów "Młoda Polska". Znany jest przede wszystkim jako batalista, twórca takich płócien, jak Atak husarii pod Chocimiem (Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie), Pułaski pod Savannach, Bitwa pod Zadwórzem (Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie). Malował także pejzaże, portrety i obrazy religijne. Zajmował się także ilustratorstwem, m.in. wykonał cykle kartonów i ilustracji do utworów J. Słowackiego, powieści H. Sienkiewicza i E. Orzeszkowej. Projektował witraże (np. do katedry łacińskiej we Lwowie), zajmował się malarstwem ściennym, współpracując m.in. przy dekoracji lwowskiego teatru.

3
Stanisław BATOWSKI-KACZOR (1866 Lwów -1946 Lwów)

SZARŻA HUSARII NA PIECHOTĘ TURECKĄ

Olej, płótno; 60 x 100 cm
Sygnowany l.d.: Batowski | 1922

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studia artystyczne rozpoczął w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Władysława Łuszczkiewicza i Floriana Cynka. Później kształcił się w Akademii w Wiedniu, a w l. 1887-1889 także w Akademii w Monachium pod kierunkiem A.Liezen-Mayera. Podróżował do Włoch, Hiszpanii, Maroka i na Krym; był także w Stanach Zjednoczonych. Stale mieszkał we Lwowie, gdzie w latach 1903-1914 prowadził własną szkołę malarstwa. Był współzałożycielem lwowskiego Stowarzyszenia Artystów "Młoda Polska". Znany jest przede wszystkim jako batalista, twórca takich płócien, jak Atak husarii pod Chocimiem (Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie), Pułaski pod Savannach, Bitwa pod Zadwórzem (Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie). Malował także pejzaże, portrety i obrazy religijne. Zajmował się także ilustratorstwem, m.in. wykonał cykle kartonów i ilustracji do utworów J. Słowackiego, powieści H. Sienkiewicza i E. Orzeszkowej. Projektował witraże (np. do katedry łacińskiej we Lwowie), zajmował się malarstwem ściennym, współpracując m.in. przy dekoracji lwowskiego teatru.