Krakowska artystka. Dyplom na Wydziale Grafiki uzyskała w roku 2006 na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 2015 ukończyła studia podyplomowe w zakresie scenografii również na Krakowskiej ASP. Tworzy obrazy, grafiki, instalacje plastyczne. Jest autorką scenografii i kostiumów do teatrów i filmów, między innymi dla Teatru Ludowego czy Teatru STU w Krakowie. Ma za sobą wystawy indywidualne i zbiorowe.
Artystka posługuje się bogatymi i różnorodnymi środkami wyrazu, wśród których znaleźć można złudzenia optyczne, efekty świetlne i fakturalne. W swej sztuce posługuje się często swoimi wcześniejszymi płótnami, które dekonstruuje geometrycznie i układa w nowym porządku, niczym umysł ludzki układa wspomnienia jednocześnie dokonując ich transformacji. Stworzone w ten sposób malarstwo jest często bardzo ekspresywne, nabiera charakteru zobiektywizowanego i konstrukcyjnego, pozostając jednocześnie liryczne i subiektywne. Tematy zaczerpnięte z natury zostają stopniowo pozbawione przypadkowości, barwy i kształtu, dochodzą do geometryzacji i użycia tonalnych harmonizowań.
Szadź” to niepoddająca się jednoznacznemu odczytaniu praca, będąca przykładem charakterystycznym dla poszukiwań artystycznych Stanowskiej. Przedstawia wewnętrzną strukturę rzeczywistości w formie geometrycznej, spowitą tonalną dynamiką naturalnej barwy powietrza.
technika własna, olej na płótnie, 53 x 55 cm, sygn. tył 'K. Stanowska 2021'
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiKrakowska artystka. Dyplom na Wydziale Grafiki uzyskała w roku 2006 na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 2015 ukończyła studia podyplomowe w zakresie scenografii również na Krakowskiej ASP. Tworzy obrazy, grafiki, instalacje plastyczne. Jest autorką scenografii i kostiumów do teatrów i filmów, między innymi dla Teatru Ludowego czy Teatru STU w Krakowie. Ma za sobą wystawy indywidualne i zbiorowe.
Artystka posługuje się bogatymi i różnorodnymi środkami wyrazu, wśród których znaleźć można złudzenia optyczne, efekty świetlne i fakturalne. W swej sztuce posługuje się często swoimi wcześniejszymi płótnami, które dekonstruuje geometrycznie i układa w nowym porządku, niczym umysł ludzki układa wspomnienia jednocześnie dokonując ich transformacji. Stworzone w ten sposób malarstwo jest często bardzo ekspresywne, nabiera charakteru zobiektywizowanego i konstrukcyjnego, pozostając jednocześnie liryczne i subiektywne. Tematy zaczerpnięte z natury zostają stopniowo pozbawione przypadkowości, barwy i kształtu, dochodzą do geometryzacji i użycia tonalnych harmonizowań.
Szadź” to niepoddająca się jednoznacznemu odczytaniu praca, będąca przykładem charakterystycznym dla poszukiwań artystycznych Stanowskiej. Przedstawia wewnętrzną strukturę rzeczywistości w formie geometrycznej, spowitą tonalną dynamiką naturalnej barwy powietrza.