Są w sztuce obiekty, które zacierają granicę pomiędzy dziełem sztuki a designem w sposób dosłowny. Forma użytkowa vs czysto artystyczna. "Szachownica" Vasarelego, to zaskakująca, niebanalna propozycja do nowoczesnego wnętrza. Praca wykonana w The Hillard Collection, London / Vasarely Center, New York. Victor Vasarely (1906 - 1997), węgierski artysta uważany za twórcę Op-artu. Studiował w Budapeszcie w Muhely Academy, uczelni artystycznej mającej bliskie związki z Bauhausem, gdzie zajmował się optyką i kolorem. Od 1930 roku działał w Paryżu. Jeden z czołowych przedstawicieli abstrakcji geometrycznej, prekursor op-artu czyli sztuki operującej złudzeniami optycznymi. Od lat 50. starał się określić ją formułując szereg manifestów. Swoją twórczość abstrakcyjną określał mianem plastyki kinetycznej, starając się poprzez stosowane w niej efekty stwarzać wrażenie ruchu. Tworzył doskonałe prace o geometrycznych formach, grając z okiem widza za pomocą skomplikowanych układów wzorów i barw. Innowacyjność Vasarellego w zastosowaniu iluzji i koloru przyniosła mu m.in. francuski Order Legii Honorowej oraz Guggenheim Foundation Award.

096
Victor VASARELY (1906 Pécs - 1997 Paryż)

Szachownica, 1979

Serigrafia barwna na plexi, wymiary: 71 x 71 x 2 cm; sygnatura flamastrem p.d.: 'Vasarely | 212/1500

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Są w sztuce obiekty, które zacierają granicę pomiędzy dziełem sztuki a designem w sposób dosłowny. Forma użytkowa vs czysto artystyczna. "Szachownica" Vasarelego, to zaskakująca, niebanalna propozycja do nowoczesnego wnętrza. Praca wykonana w The Hillard Collection, London / Vasarely Center, New York. Victor Vasarely (1906 - 1997), węgierski artysta uważany za twórcę Op-artu. Studiował w Budapeszcie w Muhely Academy, uczelni artystycznej mającej bliskie związki z Bauhausem, gdzie zajmował się optyką i kolorem. Od 1930 roku działał w Paryżu. Jeden z czołowych przedstawicieli abstrakcji geometrycznej, prekursor op-artu czyli sztuki operującej złudzeniami optycznymi. Od lat 50. starał się określić ją formułując szereg manifestów. Swoją twórczość abstrakcyjną określał mianem plastyki kinetycznej, starając się poprzez stosowane w niej efekty stwarzać wrażenie ruchu. Tworzył doskonałe prace o geometrycznych formach, grając z okiem widza za pomocą skomplikowanych układów wzorów i barw. Innowacyjność Vasarellego w zastosowaniu iluzji i koloru przyniosła mu m.in. francuski Order Legii Honorowej oraz Guggenheim Foundation Award.