Jan Tarasin to twórca konsekwentny, o ukształtowanej idei i poglądach artystycznych. Malarz swobodnie wypowiadający się w wielu innych dziedzinach sztuki takich jak rysunek, grafika, fotografia, literatura, skupiony na analizie i kreacji. Twórca, który upraszczając otaczający świat do znaku czy rytmu inspirował się naturą, obserwując jej mechanizmy, sztuką wschodu, malarstwem dawnych mistrzów takich jak P. P. Breughel, Vermeer, El Greco. Artysta badał także „strukturę” chaosu. „Malarstwo jest dla mnie czymś w rodzaju notatnika […] Formy przypominają nieokreślone do końca embriony, ale nie chcę ich zanadto komplikować […]. Chcę zatrzymać je w takim momencie, kiedy wszystko jeszcze może się zdarzyć, kiedy wszystko jeszcze przed nami” [Tarasin, 1999].
olej, płótno; 100 x 70 cm;
sygn. i dat. śr. d.: Jan Tarasin83;
na odwrocie, na płótnie napis: JAN TARASIN / SYTUACJA 1983, oraz podłużna pieczątka, pod nią numer: WZ III - 2635 / 85 (oraz nieczytelny podpis w nawiasie); na blejtramie napis: DEP. 10/85.
Jan Tarasin to twórca konsekwentny, o ukształtowanej idei i poglądach artystycznych. Malarz swobodnie wypowiadający się w wielu innych dziedzinach sztuki takich jak rysunek, grafika, fotografia, literatura, skupiony na analizie i kreacji. Twórca, który upraszczając otaczający świat do znaku czy rytmu inspirował się naturą, obserwując jej mechanizmy, sztuką wschodu, malarstwem dawnych mistrzów takich jak P. P. Breughel, Vermeer, El Greco. Artysta badał także „strukturę” chaosu. „Malarstwo jest dla mnie czymś w rodzaju notatnika […] Formy przypominają nieokreślone do końca embriony, ale nie chcę ich zanadto komplikować […]. Chcę zatrzymać je w takim momencie, kiedy wszystko jeszcze może się zdarzyć, kiedy wszystko jeszcze przed nami” [Tarasin, 1999].