„Syren” to zaproponowany przez Karola Radziszewskiego nowy symbol Warszawy. Jego forma zainspirowana została rysunkiem warszawskiej ,,Syrenki” Pabla Picassa, który artysta wykonał w 1948 roku (praca nie zachowała się). Podobnie jak w wersji katalońskiego malarza, zdeklarowanego komunisty, „Syren” Radziszewskiego zamiast miecza ma w dłoni młot symbolizujący budowę nowej rzeczywistości. Postać kobiety została tu zastąpiona męskim torsem – jest to nawiązanie do postaci „Alego”, Augusta Agboli O’Browna, jedynego czarnoskórego powstańca warszawskiego. W dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości „Syren” mógłby stać się symbolem otwartym, herbem Warszawy XXI wieku, z którym mogliby identyfikować się wszyscy, niezależnie od płci, narodowości, koloru skóry czy wyznawanej religii.
Karol Radziszewski (ur.1980) to twórca filmów, fotografii, instalacji, autor projektów interdyscyplinarnych. Absolwent Wydziału Malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Wydawca i redaktor naczelny magazynu „DIK Fagazine”. Twórca „Queer Archives Institute”. Laureat Paszportu Polityki (2009). Jego prace były pokazywane m.in. w Zachęcie - Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Współczesnym Wrocław, Muzeum Narodowym w Warszawie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Kunsthalle Wien, New Museum w Nowym Jorku, Whitechapel Gallery w Londynie, Associa..o Cultural Videobrasil w Sao Paulo, Cobra Museum w Amsterdamie oraz na biennale PERFORMA 13 w Nowym Jorku, 7th Göteborg International Biennale, 4th Prague Biennale, The New York Photo Festival i 15. Biennale Sztuki Mediów WRO. Obecnie w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski oglądać można indywidualną wystawę Karola Radziszewskiego „Potęga sekretów”.
piaskowiec indyjski (cięcie wodą, obróbka ręczna), 51 x 32 x 25 cm
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji„Syren” to zaproponowany przez Karola Radziszewskiego nowy symbol Warszawy. Jego forma zainspirowana została rysunkiem warszawskiej ,,Syrenki” Pabla Picassa, który artysta wykonał w 1948 roku (praca nie zachowała się). Podobnie jak w wersji katalońskiego malarza, zdeklarowanego komunisty, „Syren” Radziszewskiego zamiast miecza ma w dłoni młot symbolizujący budowę nowej rzeczywistości. Postać kobiety została tu zastąpiona męskim torsem – jest to nawiązanie do postaci „Alego”, Augusta Agboli O’Browna, jedynego czarnoskórego powstańca warszawskiego. W dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości „Syren” mógłby stać się symbolem otwartym, herbem Warszawy XXI wieku, z którym mogliby identyfikować się wszyscy, niezależnie od płci, narodowości, koloru skóry czy wyznawanej religii.
Karol Radziszewski (ur.1980) to twórca filmów, fotografii, instalacji, autor projektów interdyscyplinarnych. Absolwent Wydziału Malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Wydawca i redaktor naczelny magazynu „DIK Fagazine”. Twórca „Queer Archives Institute”. Laureat Paszportu Polityki (2009). Jego prace były pokazywane m.in. w Zachęcie - Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Współczesnym Wrocław, Muzeum Narodowym w Warszawie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Kunsthalle Wien, New Museum w Nowym Jorku, Whitechapel Gallery w Londynie, Associa..o Cultural Videobrasil w Sao Paulo, Cobra Museum w Amsterdamie oraz na biennale PERFORMA 13 w Nowym Jorku, 7th Göteborg International Biennale, 4th Prague Biennale, The New York Photo Festival i 15. Biennale Sztuki Mediów WRO. Obecnie w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski oglądać można indywidualną wystawę Karola Radziszewskiego „Potęga sekretów”.