"Syren" Karola Radziszewskiego to część głośnego projektu "Ali" inspirowanego postacią Nigeryjczyka Augusta Agbola O’Browna, jedynego czarnoskórego powstańca warszawskiego. Swoją formą prace te nawiązują do twórczości Pabla Picassa i jego fascynacji kulturą afrykańską. "Syren" jest trawestacją słynnego rysunku Picassa, wykonanego podczas jego pobytu w Warszawie w 1948 roku. "Syren" Radziszewskiego, podobnie jak u Picassa, zamiast miecza dzierży młotek, jednak klasyczne, osadzone w ikonografii popiersie kobiece zastąpione zostało męskim torsem o negroidalnych rysach twarzy. Wyryta w czarnym marmurowym blacie postać jest więc hybrydą symbolu Warszawy, sztuki Pabla Picassa i czarnoskórego powstańca warszawskiego Augusta Agbola O’Browna "Alego".

Karol Radziszewski (1980) to twórca filmów, fotografii, instalacji, autor projektów interdyscyplinarnych. Absolwent Wydziału Malarstwa warszawskiej ASP. Wydawca i redaktor naczelny magazynu "DIK Fagazine", laureat Paszportu Polityki (2009). Jego prace pokazywane były m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, Muzeum Sztuki w Łodzi, MOCAK’u w Krakowie, Videobrasil w Sao Paulo, Deutsche Kunsthalle w Berlinie czy w Museum of Contemporary Art w Zagrzebiu.

4.3
Karol RADZISZEWSKI (ur. 1980)

Syren, 2016-2017

STÓŁ COMFORTY
ryt w marmurze, płatki złota, drewno fornirowane (dąb),
blat marmurowy Nero Marquina,
Φ 70 × 37,5 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Syren" Karola Radziszewskiego to część głośnego projektu "Ali" inspirowanego postacią Nigeryjczyka Augusta Agbola O’Browna, jedynego czarnoskórego powstańca warszawskiego. Swoją formą prace te nawiązują do twórczości Pabla Picassa i jego fascynacji kulturą afrykańską. "Syren" jest trawestacją słynnego rysunku Picassa, wykonanego podczas jego pobytu w Warszawie w 1948 roku. "Syren" Radziszewskiego, podobnie jak u Picassa, zamiast miecza dzierży młotek, jednak klasyczne, osadzone w ikonografii popiersie kobiece zastąpione zostało męskim torsem o negroidalnych rysach twarzy. Wyryta w czarnym marmurowym blacie postać jest więc hybrydą symbolu Warszawy, sztuki Pabla Picassa i czarnoskórego powstańca warszawskiego Augusta Agbola O’Browna "Alego".

Karol Radziszewski (1980) to twórca filmów, fotografii, instalacji, autor projektów interdyscyplinarnych. Absolwent Wydziału Malarstwa warszawskiej ASP. Wydawca i redaktor naczelny magazynu "DIK Fagazine", laureat Paszportu Polityki (2009). Jego prace pokazywane były m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, Muzeum Sztuki w Łodzi, MOCAK’u w Krakowie, Videobrasil w Sao Paulo, Deutsche Kunsthalle w Berlinie czy w Museum of Contemporary Art w Zagrzebiu.