Samuel Hirszenberg uczył się początkowo w szkole rzemiosł w Łodzi, a studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych (1881-83 u F.Szynalewskiego i W.Łuszczkiewicza), w Akademii Monachijskiej (1883-87 u A.Wagnera) oraz w Académie Colarossi w Paryżu. Debiutował w 1885 wystawiając w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych. Szybko zdobył uznanie krytyki i nagrody m.in. w 1891 w Berlinie, w 1895 w Warszawie , 1900 na Wystawie Powszechnej w Paryżu. Od 1892 mieszkał w Łodzi, odbył podróże do Włoch (1900, 1901), był kilkakrotnie w Monachium, wyjeżdżał do Bretanii. W 1904 przeniósł się na stałe do Jerozolimy, kierować tamtejszą Szkołą Rzemiosł Artystycznych Becalel.
Malował kompozycje symboliczne, sceny ilustrujące dzieje narodu żydowskiego, sceny rodzajowe, portrety, panneaux dekoracyjne. Większość jego dzieł zaginęła.
Przedstawiony obraz, jak się wydaje, został namalowany w Łodzi. Ukazuje budynek (synagogi?, szkoły) o architekturze charakterystycznej dla gmachów publicznych należących do gmin żydowskich.
Olej, karton naklejony na tekturę, 21,6 x 28,3 cm
Sygn. po lewej u dołu granatowym olejem: S.Hir[....]berg - 1903
Samuel Hirszenberg uczył się początkowo w szkole rzemiosł w Łodzi, a studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych (1881-83 u F.Szynalewskiego i W.Łuszczkiewicza), w Akademii Monachijskiej (1883-87 u A.Wagnera) oraz w Académie Colarossi w Paryżu. Debiutował w 1885 wystawiając w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych. Szybko zdobył uznanie krytyki i nagrody m.in. w 1891 w Berlinie, w 1895 w Warszawie , 1900 na Wystawie Powszechnej w Paryżu. Od 1892 mieszkał w Łodzi, odbył podróże do Włoch (1900, 1901), był kilkakrotnie w Monachium, wyjeżdżał do Bretanii. W 1904 przeniósł się na stałe do Jerozolimy, kierować tamtejszą Szkołą Rzemiosł Artystycznych Becalel.
Malował kompozycje symboliczne, sceny ilustrujące dzieje narodu żydowskiego, sceny rodzajowe, portrety, panneaux dekoracyjne. Większość jego dzieł zaginęła.
Przedstawiony obraz, jak się wydaje, został namalowany w Łodzi. Ukazuje budynek (synagogi?, szkoły) o architekturze charakterystycznej dla gmachów publicznych należących do gmin żydowskich.