Malarz, pastelista, karykaturzysta i rzeźbiarz. Po ukończeniu gimnazjum w Radomiu rozpoczął studia artystyczne (1878-1882) w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych; jego profesor - Jan Matejko musiał być z czynionych przezeń postępów zadowolony, skoro dopomógł swemu uczniowi w uzyskaniu (1881) czteroletniego stypendium im. (i fundacji) Henryka Siemiradzkiego, umożliwiającego mu kontynuowanie nauki w Wiedniu, a następnie w Monachium. Po powrocie Ichnowski osiadł na podkrakowskim Podgórzu. Początkowo oddawał się w pierwszym rzędzie malarstwu sztalugowemu: najpierw w technice olejnej, później głównie pastelowej; malował sceny rodzajowe, alegoryczne oraz pejzaże; projektował ilustracje książkowe oraz rysował piórkiem udane, charakterystyczne karykatury i scenki o charakterze humorystycznym. W wieku męskim zainteresował się rzeźbą: prócz dzieł sakralnych (w tym drobnej plastyki nagrobnej) wykonywał gipsowe i terakotowe biusty portretowe. Wielokrotnie wystawiał swe dzieła w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych oraz wiedeńskim Kunstvereinie.
Prezentowany pastel (znany też pod niezbyt precyzyjnym tytułem Przed obliczem Zeusa), bardzo dobrze - jak na swój wiek - zachowany, powstał w schyłkowym okresie twórczości artysty, w przededniu wybuchu Wielkiej Wojny.
Pastel, czarna kredka, papier żeberkowy; 72 x 99 cm
Sygnowany w prawym górnym narożniku różową kredką pastelową:
Michał Ichnowski (ostatnia litera imienia i pierwsza nazwiska związane;
na końcu kolofon) | 1913`
Malarz, pastelista, karykaturzysta i rzeźbiarz. Po ukończeniu gimnazjum w Radomiu rozpoczął studia artystyczne (1878-1882) w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych; jego profesor - Jan Matejko musiał być z czynionych przezeń postępów zadowolony, skoro dopomógł swemu uczniowi w uzyskaniu (1881) czteroletniego stypendium im. (i fundacji) Henryka Siemiradzkiego, umożliwiającego mu kontynuowanie nauki w Wiedniu, a następnie w Monachium. Po powrocie Ichnowski osiadł na podkrakowskim Podgórzu. Początkowo oddawał się w pierwszym rzędzie malarstwu sztalugowemu: najpierw w technice olejnej, później głównie pastelowej; malował sceny rodzajowe, alegoryczne oraz pejzaże; projektował ilustracje książkowe oraz rysował piórkiem udane, charakterystyczne karykatury i scenki o charakterze humorystycznym. W wieku męskim zainteresował się rzeźbą: prócz dzieł sakralnych (w tym drobnej plastyki nagrobnej) wykonywał gipsowe i terakotowe biusty portretowe. Wielokrotnie wystawiał swe dzieła w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych oraz wiedeńskim Kunstvereinie.
Prezentowany pastel (znany też pod niezbyt precyzyjnym tytułem Przed obliczem Zeusa), bardzo dobrze - jak na swój wiek - zachowany, powstał w schyłkowym okresie twórczości artysty, w przededniu wybuchu Wielkiej Wojny.