Malarz, uczeń akademii monachijskiej i paryskiej Académie Julian. Po 1900 zamieszkał w Rzymie, w 1907 przeniósł się do Lwowa. Poza malarstwem sztalugowym zajmował się scenografią, projektował witraże. Wśród często podejmowanych tematów pejzażowych wiele miejsca zajmują motywy marynistyczne, widoki rzymskiej Campanii i Capri. Tematyka rodzajowa to sceny z arabskich targowisk, rybacy neapolitańscy, egzotyczne piękności. Miękki modelunek i łagodny światłocień powyższej pracy są przykładem znakomitego opanowania przez malarza techniki pastelowej.

9
Feliks Michał WYGRZYWALSKI (1875 - 1944)

Świt. Półakt, 1925

pastel, karton, 53,5 x 71,5 cm
sygn. p.d.: F.M. Wygrzywalski / 1925
na odwrocie okrągła pieczęć: Skład farb i materjałów oraz perfumeria i art. toaletowe / Łopuszański / Kauczey / Lwów (?) / Plac Mariacki 8.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz, uczeń akademii monachijskiej i paryskiej Académie Julian. Po 1900 zamieszkał w Rzymie, w 1907 przeniósł się do Lwowa. Poza malarstwem sztalugowym zajmował się scenografią, projektował witraże. Wśród często podejmowanych tematów pejzażowych wiele miejsca zajmują motywy marynistyczne, widoki rzymskiej Campanii i Capri. Tematyka rodzajowa to sceny z arabskich targowisk, rybacy neapolitańscy, egzotyczne piękności. Miękki modelunek i łagodny światłocień powyższej pracy są przykładem znakomitego opanowania przez malarza techniki pastelowej.