Ur. 1987 roku. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (2010). Fotografik i performer. W sztuce interesuje go łączenie różnych mediów od fotografii począwszy, poprzez wideo, performance, instalacje, na land art`cie skończywszy. Interesuje go przestrzeń, jako nierozłączny element pracy -site specyfic. W performance sięga po własne ciało jako medium i pole eksperymentu, badając jego granice oraz możliwości. Wraca tym samym do historycznych początków performance. Pracownik Katedra Intermediów na krakowskim ASP.
Praca ukazuje skaryfikacje, wykonane przez profesjonalistę na torsie artysty - krzyż łaciński oraz serce przebite strzałą. Ta praktyka modyfikacji ciała, typowa dla pierwotnych grup etnicznych, jest obecnie uznawana, obok tatuażu i piercingu, za artystyczne dekorowanie skóry. Wśród plemion afrykańskich, była rytuałem inicjacyjnym dla młodzieńca wchodzącego w świat dorosłych. Łączyła w sobie zarówno doznanie estetyczne jak i ból fizyczny. Branas nie odnosi się jedynie do pierwotnej ceremonii, ale sięga również po motyw bólu i nagości, które są charakterystycznymi atrybutami św. Sebastiana, świętego uznanego przez współczesne środowisko homoseksualne za swojego patrona.
fotografia barwna, druk cyfrowy
100x70cm
Ur. 1987 roku. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (2010). Fotografik i performer. W sztuce interesuje go łączenie różnych mediów od fotografii począwszy, poprzez wideo, performance, instalacje, na land art`cie skończywszy. Interesuje go przestrzeń, jako nierozłączny element pracy -site specyfic. W performance sięga po własne ciało jako medium i pole eksperymentu, badając jego granice oraz możliwości. Wraca tym samym do historycznych początków performance. Pracownik Katedra Intermediów na krakowskim ASP.
Praca ukazuje skaryfikacje, wykonane przez profesjonalistę na torsie artysty - krzyż łaciński oraz serce przebite strzałą. Ta praktyka modyfikacji ciała, typowa dla pierwotnych grup etnicznych, jest obecnie uznawana, obok tatuażu i piercingu, za artystyczne dekorowanie skóry. Wśród plemion afrykańskich, była rytuałem inicjacyjnym dla młodzieńca wchodzącego w świat dorosłych. Łączyła w sobie zarówno doznanie estetyczne jak i ból fizyczny. Branas nie odnosi się jedynie do pierwotnej ceremonii, ale sięga również po motyw bólu i nagości, które są charakterystycznymi atrybutami św. Sebastiana, świętego uznanego przez współczesne środowisko homoseksualne za swojego patrona.