A.Dürer (1471-1528) - niemiecki malarz i grafik uważany za najwybitniejszego artystę przełomu średniowiecza i renesansu. Pierwszy wielki drzeworytnik. Do najwybitniejszych jego dzieł należą pełne dramatyzmu i niepokoju cykle drzeworytów do "Apokalipsy" z 1498, "Pasji Chrystusa" z l. 1498-1510 czy "Życia Marii z l. 1501-1511, mające wstrząsnąć ludźmi, zmuszać do przeżyć, modlitw, rozważań. Malował też portrety, autoportrety, tworzył rysunkowe pejzaże i prace w technice miedziorytu, który doprowadził do mistrzowskiej perfekcji ("Rycerz ze śmiercią i diabłem" z 1513, "Melancholia" z 1514). Oprócz działalności artystycznej był też teoretykiem wojskowym, teoretykiem sztuki zajmującym się perspektywą i proporcjami ludzkiego ciała.
Drzeworyt form. 24x16,2 cm (Kopia wykonana w epoce przez Hansa Baldunga (Griena), ucznia Albrechta Dürera. Stan drugi (sygnatura Dürera na spodniej części krzesła), papier z epoki (XVI w.) - bez znaku wodnego. Egz. dość mocno obcięty - wokół ramki pozostał margines szer. ok. 1-2 mm)
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiA.Dürer (1471-1528) - niemiecki malarz i grafik uważany za najwybitniejszego artystę przełomu średniowiecza i renesansu. Pierwszy wielki drzeworytnik. Do najwybitniejszych jego dzieł należą pełne dramatyzmu i niepokoju cykle drzeworytów do "Apokalipsy" z 1498, "Pasji Chrystusa" z l. 1498-1510 czy "Życia Marii z l. 1501-1511, mające wstrząsnąć ludźmi, zmuszać do przeżyć, modlitw, rozważań. Malował też portrety, autoportrety, tworzył rysunkowe pejzaże i prace w technice miedziorytu, który doprowadził do mistrzowskiej perfekcji ("Rycerz ze śmiercią i diabłem" z 1513, "Melancholia" z 1514). Oprócz działalności artystycznej był też teoretykiem wojskowym, teoretykiem sztuki zajmującym się perspektywą i proporcjami ludzkiego ciała.