Obraz "Święcenie" znany z kolorowej reprodukcji na pocztówce z 1910 r. "Wodzinowski w obrazie Święcone przedstawił moment, w którym biały ksiądz
rzuci w każdy koszyk drobny deszcz wody święconej" cytuje w książce "Nurt chłopomanii w twórczości Stanisława Radziejowskiego, Ludwika Stasiaka,
Włodzimierza Tetmajera, Wincentego Wodzinowskiego i Kacpra Żelechowskiego" Beata Pranke, wyd. Neriton, Warszawa, 2003.
Wincenty WODZINOWSKI (1866-1940)
Malarz, uczeń Gersona (1880-1881) oraz krakowskiej SSP (1881-1889) w pracowni Loefflera, Matejki i Łuszczkiewicza. Studia uzupełniał w akademii monachijskiej. W 1892 wrócił do kraju i osiadł w Swoszowicach k/Krakowa. W latach 1896-1916 uczył malarstwa na Wyższych Kursach dla Kobiet im. Baranieckiego. Tematyka jego prac to najczęściej malowane żywiołowo i z humorem sceny związane z folklorem podkrakowskiej wsi, kompozycje alegoryczne oraz portrety.
Olej, tektura, 51 x 66,5 cm,
sygn. p.d.: W. Wodzinowski.
Obraz "Święcenie" znany z kolorowej reprodukcji na pocztówce z 1910 r. "Wodzinowski w obrazie Święcone przedstawił moment, w którym biały ksiądz
rzuci w każdy koszyk drobny deszcz wody święconej" cytuje w książce "Nurt chłopomanii w twórczości Stanisława Radziejowskiego, Ludwika Stasiaka,
Włodzimierza Tetmajera, Wincentego Wodzinowskiego i Kacpra Żelechowskiego" Beata Pranke, wyd. Neriton, Warszawa, 2003.
Wincenty WODZINOWSKI (1866-1940)
Malarz, uczeń Gersona (1880-1881) oraz krakowskiej SSP (1881-1889) w pracowni Loefflera, Matejki i Łuszczkiewicza. Studia uzupełniał w akademii monachijskiej. W 1892 wrócił do kraju i osiadł w Swoszowicach k/Krakowa. W latach 1896-1916 uczył malarstwa na Wyższych Kursach dla Kobiet im. Baranieckiego. Tematyka jego prac to najczęściej malowane żywiołowo i z humorem sceny związane z folklorem podkrakowskiej wsi, kompozycje alegoryczne oraz portrety.