Wystawiany: Galeria Zapiecek, Warszawa, XI 1980; Warszawa, Dom Artysty Plastyka, VI 1981; Muzeum Narodowe w Poznaniu, Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, Marian Bogusz 1920-1980 - wystawa monograficzna, 1982
Reprodukowany i opisany: Katalog wystawy w Galerii Zapiecek poz. 16 jako "Przestrzeń VI",; Katalog wystawy monograficznej - Muzeum Narodowe w Poznaniu, Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, Poznań 1982 poz.389, str.183
Jedna z czołowych postaci polskiej sceny artystycznej po II wojnie światowej; animator życia artystycznego, krytyk artystyczny, twórca awangardowej Galerii Krzywe Koło, malarz. Studia artystyczne odbył w l. 1946-48 w warszawskiej ASP pod kierunkiem J. Cybisa i J. Sokołowskiego. W 1955 był współtwórcą Grupy 55 poszukującej nowej drogi artystycznej, zrywającej z tradycją polskiego koloryzmu i opozycyjnej wobec ekspresjonistycznej postawy spod znaku Arsenału. Uczestniczył w Wystawach Sztuki Nowoczesnej (Kraków 1948-49; Warszawa 1957, 1959).

67
Marian BOGUSZ (1920-1980)

Światło w przestrzeni II, 1979/1980

akryl, aluminium,
70 x 50 cm
sygn. Na odwrocie: marian bogusz 79/80/ ŚWIATŁO W PRZESTRZENI II/ 0,70 x 0,50 cm/ AKRYL NA ALUMINIUM

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wystawiany: Galeria Zapiecek, Warszawa, XI 1980; Warszawa, Dom Artysty Plastyka, VI 1981; Muzeum Narodowe w Poznaniu, Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, Marian Bogusz 1920-1980 - wystawa monograficzna, 1982
Reprodukowany i opisany: Katalog wystawy w Galerii Zapiecek poz. 16 jako "Przestrzeń VI",; Katalog wystawy monograficznej - Muzeum Narodowe w Poznaniu, Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, Poznań 1982 poz.389, str.183
Jedna z czołowych postaci polskiej sceny artystycznej po II wojnie światowej; animator życia artystycznego, krytyk artystyczny, twórca awangardowej Galerii Krzywe Koło, malarz. Studia artystyczne odbył w l. 1946-48 w warszawskiej ASP pod kierunkiem J. Cybisa i J. Sokołowskiego. W 1955 był współtwórcą Grupy 55 poszukującej nowej drogi artystycznej, zrywającej z tradycją polskiego koloryzmu i opozycyjnej wobec ekspresjonistycznej postawy spod znaku Arsenału. Uczestniczył w Wystawach Sztuki Nowoczesnej (Kraków 1948-49; Warszawa 1957, 1959).