Realizm malarstwa Modzelewskiego jest zwodniczy. Co prawda, pomimo uproszczenia formalnego, wszystkie przedstawione elementy bez problemu poddają się identyfikacji, to jednak problematyczna jest interpretacja przedstawionej sytuacji czy wycinka pejzażu. Niemożność włączenia przedstawienia w kontekst, z którego pochodzi, powoduje, że jest ono wieloznaczne. Artysta stawia więc pytanie o związek sztuki z rzeczywistością. Dzięki tym artystycznym zabiegom Modzelewski osiąga efekt "bezczasowości" swoich obrazów.
tempera żółtkowa/płótno, 90 x 120 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrocie: Jarosław Modzelewski | 2011 w kółku | Światła domu | 90 x 120 | temp. ż.
Realizm malarstwa Modzelewskiego jest zwodniczy. Co prawda, pomimo uproszczenia formalnego, wszystkie przedstawione elementy bez problemu poddają się identyfikacji, to jednak problematyczna jest interpretacja przedstawionej sytuacji czy wycinka pejzażu. Niemożność włączenia przedstawienia w kontekst, z którego pochodzi, powoduje, że jest ono wieloznaczne. Artysta stawia więc pytanie o związek sztuki z rzeczywistością. Dzięki tym artystycznym zabiegom Modzelewski osiąga efekt "bezczasowości" swoich obrazów.