Obraz reprodukowany w "Tygodniku Ilustrowanym" 1898 (t. 1), s. 371 oraz w "Wędrowcu" 1908 (t. 1) s. 308 (wg L. Grajewskiego, Bibliografia ilustracji w czasopismach polskich
, Warszawa 1972).
Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie, następnie w akademii wiedeńskiej (1880-1882) i w Monachium (1883-1885). Od 1885 r. mieszkał w Wiedniu; zyskał tam popularność w środowisku dworskim i arystokratycznym. Wystawiał w Salonie Krywulta w Warszawie, w TPSP w Krakowie, TZSP w Warszawie, poza tym we Lwowie, Berlinie, Wiedniu, Monachium i Pradze. Portrecista, malarz scen rodzajowych, zwłaszcza z motywami koni i polowań. Ważną jego realizacją był cykl obrazów o historii Złotego Runa, wykonany do pałacu cesarskiego w Wiedniu. Był ilustratorem, m.in. wykonał sceny do Potopu Sienkiewicza. Jego prace często reprodukowano w czasopismach polskich, niemieckich, austriackich i innych. Obrazy m.in. w Muzeach Narodowych w Krakowie i Warszawie.
Obraz monochromatyczny, gris en gris, przeznaczony do reprodukcji w heliograwiurze.
olej na tekturze, 32,2 x 39,8 cm,
sygnowany p.d. "Zygmunt Ajdukiewicz",
na odwrocie (tekturze) pieczątka "A. CHRAMOSTA / [...] / STADT DöSSELDORF / WIEN / [...]STRASSE 48", na papierowym zaplecku napisy: ołówkiem "Swawola" oraz atramentem "Tygodnik Ilustrowany / 1898 tom I. / Wędrowiec 1906 Tom I."
Obraz reprodukowany w "Tygodniku Ilustrowanym" 1898 (t. 1), s. 371 oraz w "Wędrowcu" 1908 (t. 1) s. 308 (wg L. Grajewskiego, Bibliografia ilustracji w czasopismach polskich
, Warszawa 1972).
Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie, następnie w akademii wiedeńskiej (1880-1882) i w Monachium (1883-1885). Od 1885 r. mieszkał w Wiedniu; zyskał tam popularność w środowisku dworskim i arystokratycznym. Wystawiał w Salonie Krywulta w Warszawie, w TPSP w Krakowie, TZSP w Warszawie, poza tym we Lwowie, Berlinie, Wiedniu, Monachium i Pradze. Portrecista, malarz scen rodzajowych, zwłaszcza z motywami koni i polowań. Ważną jego realizacją był cykl obrazów o historii Złotego Runa, wykonany do pałacu cesarskiego w Wiedniu. Był ilustratorem, m.in. wykonał sceny do Potopu Sienkiewicza. Jego prace często reprodukowano w czasopismach polskich, niemieckich, austriackich i innych. Obrazy m.in. w Muzeach Narodowych w Krakowie i Warszawie.
Obraz monochromatyczny, gris en gris, przeznaczony do reprodukcji w heliograwiurze.