[Ekspertyza Wacławy Milewskiej]
Józef Mehoffer kształcił się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, akademii wiedeńskiej, paryskiej École Nationale des Beaux Arts. W 1900 r. rozpoczął pracę na ASP w Krakowie, a w 1914 r. został rektorem tej uczelni. Prowadził aktywną działalność artystyczną: był założycielem Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", należał do wiedeńskiego "Hagenbundu", Królewskiego Tow. Sztuk Pięknych w Brukseli, Sociéte Nationale des Beaux Arts w Paryżu. Wielokrotnie wystawiał w największych galeriach kraju i Europy, poza tym w Stanach Zjednoczonych. Działalność artystyczna Mehoffera koncentrowała się wokół trzech dziedzin: witraży, monumentalnego malarstwa ściennego oraz malarstwa sztalugowego. Artysta tworzył niezwykle dekoracyjne projekty witraży kościelnych zaliczane do kanonu europejskiej secesji. Międzynarodową sławę i uznanie przyniosły mu konkursowe kartony do kolegiaty św. Marcina we Fryburgu (zrealizowane).
Za ekspertyzą: Poddany ekspertyzie projekt najprawdopodobniej nie został zrealizowany. Obecny stan badań nie pozwala przypisać go z całkowitą pewnością określonemu miejscu, choć kościół zakonu franciszkanów w Krakowie wydaje się być najodpowiedniejszym adresatem dzieła, z uwagi na podtrzymywany tam kult Błogosławionej Salomei, a także, być może, ze względu na wielce prawdopodobną chęć podjęcia przez artystę dialogu z realizacją Wyspiańskiego.
Akwarela, ołówek, karton; 85 x 60 cm
Na środku, przy górnej krawędzi napis ołówkiem: Św.[!] Salomea
[Ekspertyza Wacławy Milewskiej]
Józef Mehoffer kształcił się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, akademii wiedeńskiej, paryskiej École Nationale des Beaux Arts. W 1900 r. rozpoczął pracę na ASP w Krakowie, a w 1914 r. został rektorem tej uczelni. Prowadził aktywną działalność artystyczną: był założycielem Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", należał do wiedeńskiego "Hagenbundu", Królewskiego Tow. Sztuk Pięknych w Brukseli, Sociéte Nationale des Beaux Arts w Paryżu. Wielokrotnie wystawiał w największych galeriach kraju i Europy, poza tym w Stanach Zjednoczonych. Działalność artystyczna Mehoffera koncentrowała się wokół trzech dziedzin: witraży, monumentalnego malarstwa ściennego oraz malarstwa sztalugowego. Artysta tworzył niezwykle dekoracyjne projekty witraży kościelnych zaliczane do kanonu europejskiej secesji. Międzynarodową sławę i uznanie przyniosły mu konkursowe kartony do kolegiaty św. Marcina we Fryburgu (zrealizowane).
Za ekspertyzą: Poddany ekspertyzie projekt najprawdopodobniej nie został zrealizowany. Obecny stan badań nie pozwala przypisać go z całkowitą pewnością określonemu miejscu, choć kościół zakonu franciszkanów w Krakowie wydaje się być najodpowiedniejszym adresatem dzieła, z uwagi na podtrzymywany tam kult Błogosławionej Salomei, a także, być może, ze względu na wielce prawdopodobną chęć podjęcia przez artystę dialogu z realizacją Wyspiańskiego.