Na przełomie XVI i XVII wieku, Austria znalazła się pod wpływem italjanizującego manieryzmu, którego przykładem są liczne epitafia, rzeźby ołtarzowe i nagrobkowe. Barokowa rzeźba austriacka wyrosła na podłożu lokalnej tradycji snycerki późnogotyckiej, wzbogaconej elementami renesansowymi i manierystycznymi, które przenosili artyści z południowych Niemiec (H. Degler, H. Spindler). Widać to wyraźnie w traktowaniu elementów rzeźbiarskich w reprodukowanej rzeźbie "Św. Piotr"

W ciągu XVII wieku, w północnej Austrii, powstały liczne dzieła o tematyce religijnej oraz rzeźby statuaryczne, związane z wystrojem wnętrz kościelnych.

22
nieznany (Górna Austria - pocz. XVII w) ARTYSTA

ŚW. PIOTR

Północna Austria
Pierwsza tercja XVII w.
Drewno polichromowane, wys. 84 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Na przełomie XVI i XVII wieku, Austria znalazła się pod wpływem italjanizującego manieryzmu, którego przykładem są liczne epitafia, rzeźby ołtarzowe i nagrobkowe. Barokowa rzeźba austriacka wyrosła na podłożu lokalnej tradycji snycerki późnogotyckiej, wzbogaconej elementami renesansowymi i manierystycznymi, które przenosili artyści z południowych Niemiec (H. Degler, H. Spindler). Widać to wyraźnie w traktowaniu elementów rzeźbiarskich w reprodukowanej rzeźbie "Św. Piotr"

W ciągu XVII wieku, w północnej Austrii, powstały liczne dzieła o tematyce religijnej oraz rzeźby statuaryczne, związane z wystrojem wnętrz kościelnych.