Na przełomie XVI i XVII wieku, Austria znalazła się pod wpływem italjanizującego manieryzmu, którego przykładem są liczne epitafia, rzeźby ołtarzowe i nagrobkowe. Barokowa rzeźba austriacka wyrosła na podłożu lokalnej tradycji snycerki późnogotyckiej, wzbogaconej elementami renesansowymi i manierystycznymi, które przenosili artyści z południowych Niemiec (H. Degler, H. Spindler). Widać to wyraźnie w traktowaniu elementów rzeźbiarskich w reprodukowanej rzeźbie "Św. Piotr"
W ciągu XVII wieku, w północnej Austrii, powstały liczne dzieła o tematyce religijnej oraz rzeźby statuaryczne, związane z wystrojem wnętrz kościelnych.
Północna Austria
Pierwsza tercja XVII w.
Drewno polichromowane, wys. 84 cm
Na przełomie XVI i XVII wieku, Austria znalazła się pod wpływem italjanizującego manieryzmu, którego przykładem są liczne epitafia, rzeźby ołtarzowe i nagrobkowe. Barokowa rzeźba austriacka wyrosła na podłożu lokalnej tradycji snycerki późnogotyckiej, wzbogaconej elementami renesansowymi i manierystycznymi, które przenosili artyści z południowych Niemiec (H. Degler, H. Spindler). Widać to wyraźnie w traktowaniu elementów rzeźbiarskich w reprodukowanej rzeźbie "Św. Piotr"
W ciągu XVII wieku, w północnej Austrii, powstały liczne dzieła o tematyce religijnej oraz rzeźby statuaryczne, związane z wystrojem wnętrz kościelnych.