Pochodzenie: dwór w Pilaszkowie. Właścicielem tej posiadłości był od 1892 r. inżynier Mieczysław Marszewski, projektant konstrukcji Mostu Poniatowskiego w Warszawie. Wg przekazów rodzinnych do Pilaszkowa płótno trafiło w końcu XVIII w. gdy właścicielem dworu był Franciszek Ryx (1750-1839), kamerdyner króla Stanisława Augusta, starosta piaseczyński.
Autorem jest malarz północnoeuropejski, najpewniej flamandzki, może gdański, pozostający pod silnym wpływem sztuki flamandzkiej. Święta ubrana jest w strój dworski francuski, modny w Europie od ok. poł. XVII w., który został przedstawiony z wielką dbałością o szczegóły, podobnie jak biżuteria. Duże kolczyki z pereł w kształcie gruszki i naszyjnik z dużych pereł noszony blisko szyi są bardzo popularnym elementem mody kobiecej od l. 40. XVII w., podobnie jak broszki spinające tkaninę zdobiącą dekolt. Osoby święte, szczególnie kobiece, często przedstawiane były zgodnie z mniej więcej aktualną modą.
Pochodzenie: dwór w Pilaszkowie. Właścicielem tej posiadłości był od 1892 r. inżynier Mieczysław Marszewski, projektant konstrukcji Mostu Poniatowskiego w Warszawie. Wg przekazów rodzinnych do Pilaszkowa płótno trafiło w końcu XVIII w. gdy właścicielem dworu był Franciszek Ryx (1750-1839), kamerdyner króla Stanisława Augusta, starosta piaseczyński.
Autorem jest malarz północnoeuropejski, najpewniej flamandzki, może gdański, pozostający pod silnym wpływem sztuki flamandzkiej. Święta ubrana jest w strój dworski francuski, modny w Europie od ok. poł. XVII w., który został przedstawiony z wielką dbałością o szczegóły, podobnie jak biżuteria. Duże kolczyki z pereł w kształcie gruszki i naszyjnik z dużych pereł noszony blisko szyi są bardzo popularnym elementem mody kobiecej od l. 40. XVII w., podobnie jak broszki spinające tkaninę zdobiącą dekolt. Osoby święte, szczególnie kobiece, często przedstawiane były zgodnie z mniej więcej aktualną modą.