Po ukończeniu lwowskiej Szkoły Wydziałowej, w 1923 roku rozpoczął naukę w Państwowej Szkole Przemysłu Artystycznego i Sztuk Zdobniczych we Lwowie, którą ukończył 1 czerwca 1926 roku egzaminem dyplomowym. Później prawie dwa lata pracował w swoim tzw. wolnym zawodzie, a od 1928 do 1945 roku zatrudniony był w teatrach lwowskich: Teatrze Miejskim, Teatrze Opery i Baletu i Teatrze Ukraińskim. Sztuki scenograficznej uczył się we Lwowie pod kierunkiem takich mistrzów jak: Andrzej Pronaszko, Władysław Daszewski i Otto Axer. Jego kwalifikacje na stanowisku malarza-dekoratora zdobyły wysoką ocenę m.in. Wilama Horzycy. Reising oprócz pracy w teatrach uprawiał malarstwo sztalugowe. W tej dziedzinie zadebiutował w 1933 na Ogólnopolskim Salonie Gwiazdkowym Artystów Lwowskich w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie. Następnie 1936 roku wystawiał swoje prace wraz z innymi członkami głośnej grupy "Ster" także w lwowskim TPSZP, a w roku kolejnym prezentował gwasze i oleje na Wystawie Sztuki tegoż Towarzystwa. Będąc od 1937 członkiem Zawodowego Związku Artystów Plastyków we Lwowie eksponował swe prace na Wystawie Obrazów (1938) i na I Salonie Wiosennym (1939).
Prezentujemy surrealistyczny pejzaż kosmiczny z planetami i księżycami unoszącymi się w przestrzeni tła, z wielkim czerwonym słońcem zawieszonym na prawo od osi pionowej obrazu. Gigantyczne neuronopodobne formy komponowane są jako przedziwna architektura miejska, w której centrum umieszczona została maleńka postać ludzka.
Technika mieszana, papier; 34 x 39,5 cm
Sygnowany p. d.: a. Reising. 59 r.
Po ukończeniu lwowskiej Szkoły Wydziałowej, w 1923 roku rozpoczął naukę w Państwowej Szkole Przemysłu Artystycznego i Sztuk Zdobniczych we Lwowie, którą ukończył 1 czerwca 1926 roku egzaminem dyplomowym. Później prawie dwa lata pracował w swoim tzw. wolnym zawodzie, a od 1928 do 1945 roku zatrudniony był w teatrach lwowskich: Teatrze Miejskim, Teatrze Opery i Baletu i Teatrze Ukraińskim. Sztuki scenograficznej uczył się we Lwowie pod kierunkiem takich mistrzów jak: Andrzej Pronaszko, Władysław Daszewski i Otto Axer. Jego kwalifikacje na stanowisku malarza-dekoratora zdobyły wysoką ocenę m.in. Wilama Horzycy. Reising oprócz pracy w teatrach uprawiał malarstwo sztalugowe. W tej dziedzinie zadebiutował w 1933 na Ogólnopolskim Salonie Gwiazdkowym Artystów Lwowskich w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie. Następnie 1936 roku wystawiał swoje prace wraz z innymi członkami głośnej grupy "Ster" także w lwowskim TPSZP, a w roku kolejnym prezentował gwasze i oleje na Wystawie Sztuki tegoż Towarzystwa. Będąc od 1937 członkiem Zawodowego Związku Artystów Plastyków we Lwowie eksponował swe prace na Wystawie Obrazów (1938) i na I Salonie Wiosennym (1939).
Prezentujemy surrealistyczny pejzaż kosmiczny z planetami i księżycami unoszącymi się w przestrzeni tła, z wielkim czerwonym słońcem zawieszonym na prawo od osi pionowej obrazu. Gigantyczne neuronopodobne formy komponowane są jako przedziwna architektura miejska, w której centrum umieszczona została maleńka postać ludzka.