Postać kobieca w antykizowanej, krótkiej szacie, bosa, z włosami upiętymi w kok, wsparta prawą ręką na harfie o porwanych strunach, wyciągająca lewą rękę w proszalnym geście. Podstawa kolista, z czarnego marblitu, ujęta dołem profilowanym pierścieniem z blachy mosiężnej. Od frontu na kamieniu napis: "SUPPLIANTE". Wyżej z wierzchu podstawy sygnatura: "T. CARTIER". Uzdolniony animalista francuski, powszechnie znany ze znakomitych prac poświęconych zwierzętom: lwom, panterom, jeleniom, wilkom i psom - stosunkowo rzadko tworzył postacie ludzkie - i to najczęściej w relacji ze zwierzęciem: Arab na koniu, Herakles walczący z lwem nemejskim i tp. Prezentowana rzeźba stanowi zatem pewną odmienność w twórczości artysty.

139
Francois Thomas CARTIER (1879-1943)

Suppliante - (Błagająca)

brąz, odlew patynowany, marblit, blacha mosiężna złocona; wys. 58,5 cm, średnica podstawy 29,5 cm.
Francja, 1 ćw. XX w.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Postać kobieca w antykizowanej, krótkiej szacie, bosa, z włosami upiętymi w kok, wsparta prawą ręką na harfie o porwanych strunach, wyciągająca lewą rękę w proszalnym geście. Podstawa kolista, z czarnego marblitu, ujęta dołem profilowanym pierścieniem z blachy mosiężnej. Od frontu na kamieniu napis: "SUPPLIANTE". Wyżej z wierzchu podstawy sygnatura: "T. CARTIER". Uzdolniony animalista francuski, powszechnie znany ze znakomitych prac poświęconych zwierzętom: lwom, panterom, jeleniom, wilkom i psom - stosunkowo rzadko tworzył postacie ludzkie - i to najczęściej w relacji ze zwierzęciem: Arab na koniu, Herakles walczący z lwem nemejskim i tp. Prezentowana rzeźba stanowi zatem pewną odmienność w twórczości artysty.